۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
 ۵۷ میلیارد تومان از طریق مالیات به شهرداری ها و دهیاری های ایلام پرداخت شد
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:

۵۷ میلیارد تومان از طریق مالیات به شهرداری ها و دهیاری های ایلام پرداخت شد

ایلام - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان از طریق مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های ایلام پرداخت شده است.

به گزارش بازار، سعید کریمی ظهر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: مالیات های ارزش افزوده ۹ درصد بوده که 3 درصد آن متعلق به شهرداری ها و دهیاری ها است و می توان گفت که تمام مالیاتی های دریافتی به خود مردم باز می گردد.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۵۷ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه البته قسمتی هم به حساب آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و... واریز شده و آثار مثبت پرداخت مالیات ها برای مردم مشهود است، افزود: دو دسته مالیات اخذ می شود که یک قسمت مالیات بر ارزش افزوده بوده و یک قسمت مالیات های مستقیم و مالیات های عملکردی است.

وی عنوان کرد: سهم مشاغل استان ایلام از کل وصولی ۱۲ درصد است و تلاش شده که فشاری به این قشر نیاید، بار اصلی وصول مالیات بر روی کسبه نیست و آمارهای موجود بیانگر این حقیقت است.

وی ادامه داد: بیشترین بار دریافت مالیات بر دوش کارکنان دولت است و آمارها عدد ۲۰ درصد را نشان می‌دهد و تنها ۱۲ درصد از سوی مشاغل پرداخت می شود.

کریمی عنوان کرد: در حال حاضر در تلاشیم با روش های جدید هوشمندسازی مالیات ها را عادلانه و متناسب با فعالیت های اقتصادی مردم اخذ کنیم.

وی اضافه کرد:  سازمان امور مالیاتی تمام تلاش خود را به کار گرفته به سمت هوشمند سازی برنامه های وصول مالیاتی برود و در این راه در تلاش است و سعی می کنیم دولت بتواند فعالیت های خود را بر مبنای دریافت مالیات ها تحقق بخشد.

کد خبر: ۲۳٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha