۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
لزوم اجرای طرح پلکانی قیمت برق در جهت حمایت از روستاییان
نماینده مردم کاشمر در مجلس مطرح کرد

لزوم اجرای طرح پلکانی قیمت برق در جهت حمایت از روستاییان

نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به لزوم اجرای طرح پلکانی قیمت برق در جهت حمایت از طبقات محروم و روستاییان گفت: چاه های غیرمجاز در اختیار افراد لاکچری و برخی مسئولان است که بهترین باغات و ویلاها را دارند، جلوی آنها را بگیرید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی درخصوص توضیحات وزیر نیرو گفت: در کشور ما منابع زیادی در حوزه آب وجود دارد و در چند سال اخیر شاهد تداوم ترسالی هستیم، اما باز آب خسارت های بسیاری را به کشور وارد می کند، حال این سوال پیش می آید که چرا وزارت نیرو در این مباحث مدیریت نمی کند؟ چرا با وجود منابع آبی، ما در کشور کمبود آب داریم؟ از طرفی کشاورزان به خاطر جابجایی یا تعدیل حجم آب به چاه های کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه بود و سهم آبشان از ۲۵ لیتر به ۱۵ لیتر کاهش یافته است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا ما در کشور با مشکل کمبود برق مواجهیم به طوری که براساس آمارها سالانه ۲۴۰ ساعت کمبود برق داریم و این مسئله موجب می شود تا چاه های کشاورزی ۸ ساعت خاموش شوند. از طرفی این سوال مطرح می شود که چرا طرح پلکانی قیمت برق اجرایی نمی شود تا منافع طبقات محروم و روستاییان تامین شود.

وی ادامه داد: روستاییان حاضرند که با اجرای طرح هادی، دیوارهای خود را به عقب بکشند، اما شما حاضر نیستید که تیرک های برق را جابجا کنید. در شرایط فعلی، کشور به جایی رسیده که ۴ درصدی ها با پولشان آب مورد نیاز خود را تامین کرده، اما محرومان چون پول ندارند، آب هم ندارند.

نیک بین تصریح کرد: آقای وزیر؛ چرا جلوی چاه های غیرمجاز کشاورزی را نمی گیرید، در شرایط کنونی این چاه ها در اختیار افراد لاکچری و برخی مسئولان است که بهترین باغات و ویلاها را دارند، از طرفی قانون ۶ ماه تعطیلی چاه موتورها در اجرا مشکل دارد، چرا در کشوری که در شمال و جنوب آن منابع آبی وجود دارد، به خاطر کمبود آب کشاورزی اش باید تعطیل شود.

کد خبر: ۲۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha