۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
سدسازی و آبخیزداری در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گیرد
نماینده مردم کاشان در مجلس:

سدسازی و آبخیزداری در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گیرد

ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس اعتقاد دارد که وزارت نیرو باید در حوزه سدسازی و آبخیزداری اقدامات چشمگیرتری انجام دهد، زیرا مدیریت مصرف آب از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی درخصوص توضیحات وزیر نیرو گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی این وزارتخانه صورت گرفته و راه اندازی پویش "هر هفته الف ب ایران" بیانگر همین موضوع است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسئله تامین آب شرب یک بحران جهانی است و تمام کشورهای دنیا دچار این دغدغه هستند، اظهار کرد: بر این اساس کشورهایی که سرانه بالای آب دارند، تلاش می کنند در بهره برداری از این نعمت الهی دقت بیشتری داشته باشند؛ حتی اهمیت این موضوع موجب شده رشته های جدید دانشگاهی در حوزه آب مانند آب و سیاست شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مولفه تامین آب شرب به عامل صلح و جنگ در دنیا تبدیل شده است، افزود: بر این اساس مدیریت مصرف آب شرب دارای اهمیت دوچندان است و این در حالی است که سرانه مصرف کشورمان نسبت به سرانه  جهانی بالاتر است.

ساداتی نژاد ادامه داد: به نظر می رسد وزارت نیرو باید با انجام اقدامات پیشگیرانه تلاش کند سرانه مصرف ۱۵۰ لیتر در روز به شدت کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسئله سدسازی و آبخیزداری دو مولفه مهم هستند، تصریح کرد: در این بین برای مدیریت مصرف آب باید از صادرات محصولات آب بر جلوگیری و درصدد واردات این محصولات باشیم؛ در واقع امروزه آب مجازی بیانگر همین موضوع است زیرا کشورها تلاش می کنند به صادرکننده آب در قالب تولیدات مختلف کشاورزی تبدیل نشوند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید در حوزه مدیریت یکپارچه آبخیزداری، ایجاد مزارع خورشیدی، کسب و کارهای دانش بنیان و... اقدامات جدی تری انجام دهد.

کد خبر: ۲۳٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha