۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کود گوگرد بنتونیتی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع می‌شود
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

کود گوگرد بنتونیتی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع می‌شود

رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: توزیع و ترویج کود گوگرد بنتونیتی در برنامه کاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آماده عرضه کود گوگرد بنتونیتی از طریق شبکه بزرگ کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی است.

بنابر این گزارش، قرارداد تامین کود گوگرد بنتونیتی پس از مذاکرات و جلسات متعدد کارشناسی با تولید کنندگان این نوع کود گوگرد، با شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد (خانگیران) که دارای گواهی‌نامه ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب است، منعقد شد.

کود گوگرد بنتونیتی اهمیت بسیار زیادی در افزایش عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی دارد و از مزایای مهم آن می‌توان به جلوگیری از تثبیت عناصر غذایی در خاک به ویژه فسفر، افزایش قابلیت جذب عناصر غذایی ماکرو و میکرو نظیر ازت، فسفر، آهن، روی و منگنز و اصلاح خاک‌های آهکی و قلیایی و کاهش PH محصول خاک اشاره کرد.

گفتنی است‏؛ حمید رسولی از ابتدای خرداد ماه امسال با حکم ابلاغی آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی منصوب شد و از همان زمان فعالیت طرح خودکفای کودهای کشاورزی با تشکیل ۶ حوزه کودی آغاز شده است.

کد خبر: ۲۳٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha