۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
سهم مازندران از فروش صنایع دستی ۱۵۴ میلیارد ریال است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

سهم مازندران از فروش صنایع دستی ۱۵۴ میلیارد ریال است

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، سهم استان از فروش صنایع دستی در بازارهای کشور را بیش از ۱۵۴میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف اله فرزانه عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سالن میراث فرهنگی استان با اشاره به ارزاوری و درآمدزایی صنایع دستی برای اقتصاد استان گفت: سال گذشته سهم استان از فروش صنایع دستی در کشور بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال بوده است.

وی میزان ارز آوری صنایع دستی ناشی از صادرات محصولات را طی سال گذشته بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزاردلار اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۸۸ بازارچه موقت فروش صنایع دستی در استان برپا شده است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری بازارچه دائمی صنایع دستی در محمودآباد عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال تسیهلات اشتغال روستایی و ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات حوزه صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

فرزانه از جذب سه میلیارد اعتبار ملی و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبارات استانی تملک دارایی و سرمایه ای در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۵ کارگاه صنایع دستی در استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ نشان مرغوبیت کالا در حوزه صنایع دستی نیز دریافت شد، گفت: در مجموع هزار و ۱۸۲ نفر در حوزه صنایع دستی طی سال قبل مشغول به کار شدند.

کد خبر: ۲۳٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha