۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
دست‌ پنهان سایت‌های اینترنتی در سوداگری بازار لوازم خانگی
نماینده مردم ورزقان در مجلس مطرح کرد

دست‌ پنهان سایت‌های اینترنتی در سوداگری بازار لوازم خانگی

دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم معتقد است گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر توجیهی نداشته و تحت تاثیر قیمت سازی در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر توجیهی نداشته و تحت تاثیر قیمت سازی در فضای مجازی اتفاق افتاده است، با شیوع ویروس کرونا و کاهش نظارت ها، سوداگران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قیمت‌ها را سلیقه ای تعیین کرده و موجب گرانی تمامی کالاها شدند.

با رشد نرخ ارز و کاهش نظارت دولت بر بازار، افزایش قیمت‌ها موضوع دور از انتظاری نیست
نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم معتقد است فعالیت دلالان در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت این فضا منجر به گرانی افسارگسیخته تمامی کالاها از جمله لوازم خانگی شده است.

وی با بیان اینکه با رشد نرخ ارز و کاهش نظارت دولت بر بازار، افزایش قیمت‌ها موضوع دور از انتظاری نخواهد بود، افزود: موضوعات اقتصادی همانند زنجیری به هم پیوسته است که تغییر یکی از متغیرها موجب برهم خوردن معادله‌ها و ایجاد گرانی های نابه‌هنجار می شود.

سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت و سازمان تعزیرات حکومتی باید با ورود به موضوع گرانی لوازم خانگی از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری کنند این در حالی است که بازار به حال خود رها شده و قیمت ها سلیقه و براساس منفعت افراد تعیین می شود.

دهقانی ادامه داد: ممکن است تولیدکنندگان با گران کردن لوازم خانگی به دنبال افزایش سود باشند در حالی که باید به این نکته نیز توجه شود که در صورت گرانی بی ضابطه، این افراد نیز متضرر خواهند شد، زیرا باید دستمزد کارگران را بیشتر کرده و مواد اولیه را گرانتر بخرند.

کد خبر: ۲۳٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha