۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
۱۵۰۰۰ تن هندوانه از مزارع گچساران برداشت می شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

۱۵۰۰۰ تن هندوانه از مزارع گچساران برداشت می شود

یاسوج - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح زیر کشت هندوانه در شهرستان گچساران ۳۰۰ هکتار است و ۱۵ هزار تن هندوانه از مزارع زیر کشت هندوانه در گچساران برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرام عسکری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد متوسط برداشت هندوانه در هر هکتار را ۵۰ تن عنوان کرد و افزود: در مجموع  ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت بهاره اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: روش کشت هندوانه در شهرستان گچساران در امامزاده جعفر و لیشتر به صورت خطی و ساده و روش آبیاری نیز، آبیاری نوین است.

عسکری افزود: هندوانه تولید شده در استان با توجه به کیفیت، بازار خوبی داشته و در بازارهای دیگر استانها همچون تهران، خوزستان، بوشهر، فارس و اصفهان نیز به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی استان نیز به کشت بهاره برنج  اختصاص یافته است، گفت: در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز هندوانه، گوجه، سیب زمینی، خیار، پیاز، خربزه، ذرت، لوبیا، کدو، ماش و کنجد کشت شده است.

عسکری تصریح کرد: در مجموع برداشت ۳۰۰ هزار تن محصول از این ارضی  پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار تن کود اوره به استان اختصاص یافته، افزود:در فرودین ماه دو هزار تن کود بین کشاورزان استان توزیع شد.

کد خبر: ۲۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha