۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
طرح انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه امسال بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی:

طرح انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه امسال بهره‌برداری می‌شود

تبریز - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح انتقال پساب تصفیه شده تبریز و عجب‌شیر به دریاچه ارومیه از محل اعتبارات احیای این دریاچه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بازار، یوسف غفارزاده روز یک شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح انتقال پساب تصفیه خانه عجب شیر  برای بهره برداری به سه کیلومتر لوله گذاری نیاز دارد که به بهره برداری از این طرح، مجتمع تولید آرتمیا نیز در حاشیه دریاچه ارومیه به بهره برداری خواهد رسید.

غفارزاده همچنین از صدور مجوز گردشگری برای ۱۳ سد در استان خبر داد و افزود: سد قلعه چای عجب شیر نیز یکی از این سدها است و امکانات خوبی برای توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اطراف این سد وجود دارد.

وی به مشکلات شبکه پایاب سد قلعه چای عجب شیر اشاره و اضافه کرد: چندین سد در استان فاقد شبکه پایاب یا دارای شبکه‌های بسیار ضعیف هستند که با اجرای برنامه ای،  تعدادی از این سدها به لیست سدهای دارای شبکه پایاب اضافه شدند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید برای اجرایی شدن پروژه پایاب سدها منتظر منابع دولتی باشیم تصریح کرد: هزینه لازم برای بردن هر هکتار زیر سطح شبکه پایاب، ۴۰  تا ۶۰ میلیون تومان است، که این مبلغ در نتیجه همکاری مردم و جهاد کشاورزی برای هزار هکتار از اراضی تحت پایاب سد آیدوغموش و ۱۳۰۰ هکتار سد سهند صورت گرفته است.

غفارزاده افزود: در صورت تداوم همکاری مردم، ساماندهی تمام پایاب‌های استان تا چند سال دیگر صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از تعیین سرمایه گذار برای ساماندهی چشمه «شور سو»  عجب شیر جهت ایجاد منطقه گردشگری و آب درمانی در منطقه قلعه چای خبر داد و افزود: طرح پرورش ماهی در پایین دست سد قلعه چای نیز به مناقصه گذاشته شده و با ایجاد مجتمع ها و استخرهای پرورش ماهی در پایین دست این سد،  از پتانسیل این رودخانه برای تولید ماهی و اشتغال پایدار استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha