۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
جنگل‌ها و مراتع در ماه‌های آینده مستعد آتش‌سوزی می‌شوند
رییس سازمان هواشناسی خبر داد

جنگل‌ها و مراتع در ماه‌های آینده مستعد آتش‌سوزی می‌شوند

تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دما و کاهش بارش در ماه‌های آینده گفت: جنگل‌ها و مراتع کشور در ماه‌های آینده مستعد آتش‌سوزی هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور در نشست خبری که روز یکشنبه ۱۸ خردادماه در محل این سازمان برگزار شد، بارش‌های سال زراعی جاری در کشور را قابل توجه خواند و گفت: این بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت افزایش و نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بیشترین بارش‌های همرفتی را در کشور داشتیم، افزود: سازمان هواشناسی کشور در این مدت علی‌رغم بحران کرونا با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه داد.

تاجبخش با اشاره به دورکار شدن یک‌سوم نیروهای این سازمان در بحران کرونا، عنوان کرد: سازمان هواشناسی با وجود این مشکلات به‌صورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه داد.

او با اشاره به رخداد ۸۰ پدیده هواشناسی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ عنوان کرد: در این مدت روزانه یک سیلاب در کشور به ثبت رسیده است.

رییس سازمان هواشناسی کشور ۲۰۱۹ را از گرم‌ترین سال‌های  تاریخ جهان خواند که روند ذوب یخ ها را افزایش داده است و در این مدت کاهش بارش برف نیز به صورت چشمگیر در نقاط مختلف دنیا مشاهده شده است.

کد خبر: ۲۲٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha