۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
ضرورت ارتقای شاخص «شروع کسب و کار» ایران
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت صمت تأکید کرد

ضرورت ارتقای شاخص «شروع کسب و کار» ایران

تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت گفت: «شروع کسب و کار» ایران به­عنوان یکی از ارکان شاخص کسب­وکار در سال ۲۰۲۰ رتبه ۱۷۸ را ثبت نموده است و بدلیل وضعیت نامناسب این رکن؛ ارتقای امتیاز آن می­تواند در بهبود رتبه شاخص کسب و کار کشور نقش موثری داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، احمد تشکینی گفت: در این راستا با همکاری اتاق بازرگانی تهران، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاههای ذیربط، در اقدامی راهگشا، پنجره واحد ثبت شرکت و شروع کسب­وکار با حذف مراجعات متعدد به دستگاه­های مختلف و فراهم ساختن امکان دسترسی به خدمات دستگاهها در یک محل فراهم گردید.

وی بیان کرد: بطوریکه روند ثبت شرکت که قبلا بیش از ۷۲ روز طول می­کشید، با ایجاد پنجره واحد، طی ۳ روز انجام و عملی شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت افزود: ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار از این حیث حائز اهمیت است که با حذف فرآیندهای زائد از جمله احراز هویت در سامانه مالیاتی، اخذ کد اقتصادی که همان شناسه ملی افراد منظور گردیده و ... می­توان این الگو را علاوه بر تهران در استانهای دیگر نیز به مرحله اجرا گذارد.

تشکینی گفت: این اقدام نشان داد که با اخذ تصمیمات راهگشا و تسهیل کننده، استفاده از ظرفیت ارتباطات الکترونیک و نیز بهره ­گیری تجربه و الگوهای روزآمد می­توان منشاء اثر تحولات مهمی شد که بهبود محیط کسب و کار کشور را به­ همراه داشته باشد.

کد خبر: ۲۲٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha