۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
آرامکو اعلام قیمت رسمی فروش نفت را به تعویق انداخت

آرامکو اعلام قیمت رسمی فروش نفت را به تعویق انداخت

برخی منابع عنوان کردند که اعلام قیمت رسمی فروش نفت آرامکو برای ماه ژوئیه را به دلیل برگزاری نشست اوپک پلاس به تعویق انداخته است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، دو منبع آگاه روز پنجشنبه (۱۵ خردادماه) اعلام کردند که اعلام قیمت رسمی فروش شرکت سعودی آرامکو حداقل تا روز یکشنبه (۱۸ خردادماه) و پس از مشخص شدن نتیجه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» به تعویق خواهد افتاد.

آرامکو به‌طور معمول قیمت رسمی فروش خود را تا پنجم هر ماه میلادی اعلام می‌کند که معیاری برای مشخص شدن قیمت نفت خام ایران، کویت و عراق است و بر قیمت روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت خام آسیا تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» پس از گفت‌وگوهای فراوان موفق به جلب رضایت برخی اعضا برای تمدید مقدار کاهش تولید کنونی خود شد تا مانع سقوط بازار شود. به این منظور نشست اوپک پلاس امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) برگزار خواهد شد تا این تصمیم به‌طور رسمی تصویب شود.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کد خبر: ۲۲٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha