۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
نظارت جدی بر بازار حبوبات در دستور کار سازمان حمایت
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان مطرح کرد

نظارت جدی بر بازار حبوبات در دستور کار سازمان حمایت

موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بازار حبوبات بصورت جدی تحت نظات قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید داوود موسوی» گفت: برخی از اقلام از جمله حبوبات بر اساس عرضه و تقاضا در کشور تولید می شودو در ضمن شرایط فصلی هم در تولید این اقلام نقش دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: قیمت مصوبی نیز در این خصوص وجود ندارد چون نوع کالای حبوبات به گونه ای که امکان قیمت گذاری تثبیتی وجود ندارد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: عامل افزایش شدید قیمت حبوبات طی سال جاری در کشور به دلیل تبدل ارز دولتی (چهار هزار و ۲۰۰ تومانی) به ارز نیمایی برای واردات این اقلام، فاصله گرفتن از فصل برداشت، سودجویی برخی افراد فرصت طلب با توجه به شرایط پیش آمده است.

وی افزود: بطورکلی در ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص اختصاص ارز نیمایی به بانک مرکزی تکلیف و تاکید شد بدون فوت وقت نسبت به تامین ارز محموله هایی که به گمرکات کشور رسیده به سرعت اقدام کند.

موسوی اظهارداشت: همچنین در این ستاد تصریح شد سازمان حمایت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها هم بر بازار حبوبات نظارت جدی تری داشته باشند.

وی گفت: سازمان حمایت چهارچوب و دستور العمل نحوه تعیین قیمت اقلام بسته بندی را به ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: این موضوع از طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها پیگیری تا اختلاف بین قیمت مصرف کننده و فله رعایت شود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: همچنین در ستاد تنظیم بازار مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی به همراه تشکل های ذیربط برنامه تولید حبوبات را در کشور ارائه کنند تا بر اساس آن برنامه کالا عرضه و در ضمن اقدامات تامینی هم از ناحیه دوستان دنبال شود.

کد خبر: ۲۲٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha