۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
ارتقای صادرات هدف منطقه آزاد مازندران است
استاندار مازندران:

ارتقای صادرات هدف منطقه آزاد مازندران است

ساری - استاندار مازندران گفت: هدف از منطقه آزاد واردات و سوار شدن ماشین های لوکس نیست بلکه ارتقای سطح کیفی بنادر و صادرات مدنظر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی مازندران در سالن اجتماعات با تاکید بر داشتن نگاه توسعه ای در استان و بهره گیری از ظرفیت بنادر در استان اظهار داشت: باید سطح کیفی بنادر را با طرح منطقه آزاد ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه هدف از منطقه آزاد واردات ماشین های لوکس نیست، گفت: واردات کالاهای بی رویه در منطقه آزاد نقشی در اشتغال و توسعه استان نخواهد داشت بلکه باید منطقه آزاد صادرات محور داشته باشیم.

استاندار مازندران منطقه آزاد را یکی از محورهای توسعه ای برشمرد و گفت: ایجاد منطقه آزاد از جمله خواسته ها و توقع مردم از دولت و مجلس است و امیدواریم با رفع اشکالات، این چرخه اقتصادی در استان تکمیل شود.

وی با اظهار اینکه باید از ظرفیت های دریایی در استان بهره گیری کافی داشته باشیم، گفت: دریا نباید مختص به ماهیگیری و شیلات باشد بلکه باید برای توسعه مناسبات و تجارت با کشورهای حاشیه و صید صنعتی بهره گیری کنیم.

حسین زادگان با بیان اینکه تجربه مازندران نشان می دهد که تولیدکننده خوبی است اما فروشنده خوبی نیست، اظهار داشت: زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه مناسبات اقتصادی در استان فراهم است و باید از ظرفیت بنادر، فرودگاه و بخش های مختلف استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش تعاملی و توازنی بین بخش های مختلف دارد، گفت: بخشی از موانع موجود فراروی توسعه ناشی از ساختارها است که باید برطرف شود.

کد خبر: ۲۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha