۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
جلوی امضاهای طلایی گرفته شود
یادداشت

جلوی امضاهای طلایی گرفته شود

جلوی امضاهای طلایی گرفته شود، خود به خود فساد کمتر می‌شود. این جمله بخشی از یادداشت اختصاصی ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی برای بازار است که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

ولی اسماعیلی؛ بازار- مبارزه با فساد به توسعه و پیشرفت جامعه کمک بسزایی می کند، قبل از این که مجلس یازدهم شروع شود با همکاری تعداد زیادی از دوستانی که هیات علمی دانشگاه های کشور بودند مانیفست اقتصادی مجلس یازدهم یا انقلابی را تدوین کردیم که مانفیست دوازده بند مهم دارد و در بندهایی از آن به مفاسد اقتصادی و راهکارهای مبارزه با آن اشاره شده است.

اگر بتوانیم بسترهایی که منجر به فساد می شود را از بین ببریم خود به خود فساد کمتر می شود. نمی خواهیم بگوییم به صفر می رسد ولی کمتر می شود، فساد جایی اعمال می شود که شفافیت نباشد ما باید به عنوان نمایندگان مجلس بسترهای فساد را از بین ببریم و شفافیت ایجاد کنیم.

شفاف سازی یکی از بسترهای مقابله با فساد است در تمامی شرکت های دولتی و نیمه دولتی تا شهرداری ها ما اگر تمام داشته هایمان را غیر از موارد خاص که به بحث امنیت بر می گردد، در اتاق شیشه ای قرار دهیم و جلوی امضاهای طلایی را بگیریم، خود به خود فساد کمتر می شود. این خود زمینه ساز دولت الکترونیک نیز است.

ما باید گام هایی را برای منسجم کردن و رسیدن به دولت الکترونیک در این مانیفست بر می داریم. ما قوه قضاییه نیستیم که با فساد برخورد کنیم ما باید بسترها را از بین ببریم با شفاف سازی و اصلاح ساختارها از جمله اصلاح ساختار بانکی اصلاح ساختار گمرکی و اصلاح مالیات این امکان پذیر است.

اکنون نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد فرار مالیاتی داریم که خود به خود فساد می آورد اگر اینجا خوب وارد شویم و خوب نظارت کنیم کلی می توانیم موفق شویم.

دومین بحث مبارزه با قاچاق کالاست که سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان قاچاق کالا داریم. چه قدر از شرکت های داخلی ما به دلیل قاچاق کالا ورشکست شده اند. اگر این ها را کمتر کنیم خود به خود فساد را کاهش داده ایم و به جهش تولید کمک کرده ایم که رهبری شعار سال قرار داده اند.

اصلاح ساختار بانکی یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با فساد است. هم اکنون ساختار بانکی ما به صورت ربوی است که هر کاری کردیم درست شود. مجلس باید ورود کند و قانون تصویب کند. سپرده های مردم را به جای بنگاه داری و ساختمان خریدن باید به سمت تولید ببریم و به بر وام های کلان نظارت دقیق داشته باشیم تا به سمت و تولید اشتغال زایی برویم.

کد خبر: ۲۲٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha