۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
بازار فروش مهمترین دغدغه تولید کنندگان استان سمنان است
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان:

بازار فروش مهمترین دغدغه تولید کنندگان استان سمنان است

سمنان- دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان با بیان اینکه مهمترین دغدغه تولیدکنندگان همیشه تامین بازار فروش است، گفت: تامین بازار فروش می تواند در زمینه جهش تولید بسیار موثر باشد.

عبدالحمید دربانیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط حاکم بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان به‌خصوص در دوران کرونا، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان همیشه تأمین بازار فروش است البته این امر از قدیم نیز بوده و باید به این موضوع توجه داشت که بخشی از حمایت تولید تأمین بازار محصولات تولیدی است.

وی بابیان اینکه در دوران نظر می‌رسد تحریک تقاضا کمک خوبی به جهش تولید کند، افزود: اگر بتوانیم قدرت خرید مردم را در دوران پساکرونا ارتقا دهیم قطعاً می‌توانیم درزمینهٔ تأمین بازار مصرف محصولات تولیدی نیز مؤثر باشیم.

عدم تأمین مواد اولیه در دوران کرونا
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان با اشاره به شرایط کنونی صنعت و تولید در استان، تأکید کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان هم‌اکنون کمتر از میزان ظرفیتشان کار می‌کنند.

دربانیان درباره دلایل آن، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این بود که در دوران کرونا که مرزها بسته شد و مشکلات عدیده‌ای پدید آمد بسیاری از واحدهای تولیدی استان نتوانستند مواد اولیه و قطعات و ... به دست بیاورند درنتیجه همان میزانی که داشتند را مصرف کردند و تولید کاهش پیدا کرد.

وی موضوع بعد را همان مقوله فقدان بازار و مشکلات و موانع تولید مانند نقدینگی و ... دانست و تصریح  کرد: تولیدکنندگان به بازگشایی مرزها و بهبود شرایط پس از کرونا چشم امید دارند و ما نیز امیدواریم این شرایط بهبود یابد تا بتوانیم در سال جهش تولید، این مهم را محقق کنیم.

کد خبر: ۲۲٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha