۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق اماکن عملیاتی می‌شود
مدیر دفتر نظارت بر توزیع توانیر:

نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق اماکن عملیاتی می‌شود

بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه میان وزارتخانه‌های نیرو، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی؛ نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق اماکن، عملیاتی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، مسعود صادقی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه میان وزارتخانه‌های نیرو، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، از این پس ناظران سازمان نظام مهندسی در فرآیند نظارت خود از ساختمان‌های در حال احداث، موارد برقی از جمله حفظ فاصله و رعایت حریم شبکه برق، اِرتینگ ساختمان و... را نیز مورد نظارت دقیق‌تر قرار خواهند داد.

مدیر دفتر نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق اماکن در سال ۸۹ تدوین و ابلاغ شده بود، گفت: امسال با ورود و پیگیری معاونت هماهنگی توزیع توانیر و با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت توزیع برق تهران بزرگ و سازمان نظام مهندسی، شیوه نامه مذکور به صورت کامل عملی و اجرایی خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، از این پس ناظران سازمان نظام مهندسی در فرایند نظارت خود از ساختمان‌های در حال احداث، علاوه بر بازدید از موارد فنی مربوط به ساختمان، موارد برقی از جمله حفظ فاصله و رعایت حریم شبکه برق، ارتینگ ساختمان و... را نیز مورد نظارت دقیق‌تر قرار خواهند داد.

به گفته صادقی، برندگان نهایی اجرای تفاهم‌نامه و بازرسی‌ها، خود مردم خواهند بود، چرا که باعث افزایش ایمنی و سلامت مردم و جامعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی نظارت بر توزیع توانیر افزود: پیگیری امضای این تفاهم‌نامه که سوء برداشت‌ها را در دو سمت اجرایی تفاهم‌نامه اصلاح خواهد کرد، توسط معاونت هماهنگی توزیع توانیر و در راستای اهداف کلان صنعت برق انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مدل ارائه شده، سازمان نظام مهندسی همه متقاضیان احداث بنای جدید را پیش از شروع فعالیت، به شرکت توزیع ارجاع داده تا موارد فنی مورد نیاز جهت تامین برق و حفظ ایمنی در این زمینه را با هماهنگی شرکت توزیع انجام دهد.

صادقی گفت: همچنین مقرر شد شرکت توزیع نیز همه پرونده‌هایی که از زمان تعلیق فرآیند به نظام مهندسی ارجاع نشده را به نظام مهندسی ارسال و نظام مهندسی نیز با تخصیص ناظر آن‌ها را در فرایند نظارتی قرار دهد، بدیهی است این دسته از متقاضیان نیز بدون تایید ناظر نظام مهندسی انشعاب نصب نخواهد شد. همچنین مقرر شد سازمان نظام مهندسی بازرسی و نظارت خود را بر فعالیت مهندسان برق توسعه و ارتقا دهد.

وی در پایان اضافه کرد: از آنجا که حفظ ایمنی عموم مردم جزو وظایف ذاتی صنعت برق است، همه شرکت‌های توزیع ملزم به اجرای این شیوه‌نامه هستند. این وظیفه ملی از طریق تعامل مناسب با سازمان‌های نظام مهندسی که مسئولیت احداث تاسیسات برق داخل ساختمان‌ها را به عهده دارند اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha