۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
چابک‌سازی نظام بانکی در گام دوم انقلاب
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم مطرح کرد

چابک‌سازی نظام بانکی در گام دوم انقلاب

زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم برنامه‌های مجلس جدید در زمینه انجام اصلاحات در قوانین نظام بانکی را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محسن زنگنه با اشاره به عملکرد بانک ها در سال های اخیر، گفت: نرخ سود بانکی یکی از مواردی است که برای بخش تولید مضر بوده و تاکنون نتوانسته جهشی در این بخش ایجاد کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخش تولید در کشور وارد دلالی نشود، در پایان سال ۱۰ الی ۱۲ درصد سود خالص خواهد داشت، افزود: وقتی تسهیلات ۱۸ درصدی به تولید داده می شود عملا بدهی بخش تولیدی افزایش می یابد، از اینرو تدبیری جدی در حوزه سود بانکی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید جلوی بحث های دلالی در بخش تولید را بگیرد، تصریح کرد: اگر دولت حامی تولید در کشور نباشد سرمایه ها به سمت سرمایه گذاری در زمین، مسکن و غیره هدایت خواهد شد تا هزینه های بانکی تامین شود که نتیجه این مهم تورمی شدن قیمت ها است.

زنگنه با بیان اینکه مجلس یازدهم وارد بررسی راهکارهای کاهش نرخ سود بانکی خواهد شد، گفت: نظام بانکداری دارای مشکل بوده و باید اصل قانون بانکداری اصلاح شود که این موضوع در مجلس یازدهم با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اصلاح نظام بانکداری ۴ سال در مجلس دهم معطل ماند، افزود: در کمیسیون اقتصادی این طرح را با اولویت پیگیری خواهیم کرد و متناسب با گام دوم انقلاب نظام بانکداری را چابک کرده و اصلاح می کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تدبیری برای نرخ سود تسهیلات اعطایی و همچنین سپرده های بانکی صورت بگیرد تا تعادلی در این زمینه نیز برقرار شود و بانک ها نیز متضرر نشوند.

کد خبر: ۲۲٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha