۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
افزایش کلاه برداری با بدافزارها؛ دورکاری‌ها مراقب باشند!
بازار گزارش می دهد

افزایش کلاه برداری با بدافزارها؛ دورکاری‌ها مراقب باشند!

همان‌طور که دورکاری و استفاده از کارت اعتباری با شیوع کرونا ویروس افزایش یافته، کلاه برداری از طریق بدافزارها و برنامه های مخرب جاسوسی و سرقت اطلاعات هم بیشتر شده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دیلی سوویگ» در گزارشی نوشت: بر اساس گزارش جدیدی از فروشندگان امنیتی مالوربایتس (Malwarebytes)، کمپین‌هایی با مضمون کرونا ویروس که منجر به افزایش تهدیدات بدافزار شده طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

برای نمونه، برنامه مخرب NetWiredRC، که تقریباً پنج ماه در سال ۲۰۱۹ فعالیتی نداشت، در ابتدای سال ۲۰۲۰، بین ماه دسامبر و مارس با وقایع ثبت شده سه برابری در زمینه رخدادهای خرابکارانه مجدد فعالیت اش را آغاز کرده است.

علاوه بر این، AveMaria، یک تروجان خطرناک در زمینه دسترسی از راه دور که قابلیت‌های سرقت رمز عبور را دارد، با افزایش دو برابری در یک ماه و با رشد ۱۱۰ درصد موارد کشف شده از فوریه تا مارس امسال مواجه شده است.

همچنین DanaBot، یک تروجان مهاجم و اطلاعات تهاجمی که می‌تواند اعتبار حساب بانکی آنلاین را ببندد، در مدت مشابه ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

آخرین گزارش سه ماهه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جرائم سایبری مالور بایتس، که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که برنامه یا کدهایی مخرب (شامل دستوراتی که از یک باگ نرم افزاری در جهت اعمال خرابکارانه استفاده می‌کند) و همچنین ایمیل فیشینگ اصلی‌ترین راه افزایش فعالیت بدافزارها بوده‌اند. این در حالی است که برخی از ایمیل‌های کلاه‌برداری از تمایل افراد به ارائه پشتیبانی در طول همه گیری سوءاستفاده و اقدام به سرقت اطلاعات افراد کرده‌اند.

زمانی که افراد بیشتری کار خود را از خانه انجام می ‌دهند و هدف تغییر یافته است، به جای سرمایه گذاری بسیار زیاد در بدافزارهای کارآمدتر و جدیدتر، کلاه برداران سراغ بدافزارهایی می روند که در واقع فقط برای سرقت رمزهای عبور و جاسوسی از کاربر، کاربرد دارند

تاکتیک‌ها تغییر می ‌کنند
مالور بایتس در ادامه این گزارش از افزایش چشمگیر (۲۶ درصد) سرقت‌ها به شیوه اسکیمینگ کارت اعتباری (سرقت‌هایی به‌صورت اسکیمینگ (Skimming) از طریق عابربانک صورت می‌گیرند) در ماه مارس خبر می‌دهد که خریداران، در معرض خطر بیشتری از حمله قرار گرفته ‌اند.

آدام کوژاوا، مدیر مالوربایتس لبز (Labs Malwarebytes)، به دیلی سوویگ گفت: این شرکت امنیتی، چند روش مختلف را که از کووید ۱۹ در این حملات استفاده شده را در مورد مصرف کنندگان و افراد شاغل که ازمنزل کار می‌کنند، گزارش کرده است.

کوژاوا گفت: زمانی که افراد بیشتری کار خود را از خانه انجام می ‌دهند و هدف تغییر یافته است، به جای سرمایه گذاری بسیار زیاد در بدافزارهای کارآمدتر و جدیدتر، کلاه برداران سراغ بدافزارهایی می روند که در واقع فقط برای سرقت رمزهای عبور و جاسوسی از کاربر، کاربرد دارند.

همچنین وی معتقد است،  با این وجود، سرانجام همه ما به دفتر کارمان برمی گردیم و خواهیم دید که کلاه ‌برداران به ابزارهای موثرتری (مانند Emotet، TrickBot و غیره)، که در ابتدای سال ارائه شد، بازمی گردند. گفتنی است یافته‌های اصلی گزارش در وبلاگ Malwarebytes منتشر شده است.

کد خبر: ۲۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha