۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
دمنده های مهار آتش سوزی جنگل ها در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۰ دستگاه  افزایش می یابد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دمنده های مهار آتش سوزی جنگل ها در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۰ دستگاه افزایش می یابد

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمنده های مهار آتش برای آتش سوزی جنگلهای استان از ۴۰ به ۳۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل های طبیعی و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری بسیاری دارد که باید از این منابع به نحو مطلوب صیانت شود.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از وسعت استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد، گفت: با توجه به سخت گذر بودن مناطق و صعب العبور بودن باید در راستای مهار آتش سوزی در جنگل های مرتفع و صعب العبور استان تدابیر و برنامه بهتری اندیشیده شود.

کلانتری افزود: در این راستا باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی و اجرایی شده و نقاط حادثه خیز نیز مشخص و برای مهار آتش در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی برنامه ریزی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید میزان تجهیزات سبک برای مهار آتش سوزی در جنگل های استان بیشتر شود، گفت: در این راستا می توان در مناطق مرتفع و صعب العبور از ظرفیت پهپادها برای مهار آتش سوزی استفاده کرد.

وی نقش گروهها و تشکلهای مردم نهاد را نیز در مهار آتش سوزی ها مهم دانست و گفت: می توان با استفاده از ظرفیت این تشکل ها و افراد دوستدار محیط زیست، از جنگلها صیانت و حفاظت کرده و در مهار آتش سوزی ها نیز یاری این گروهها بسیار موثر است.

کلانتری افزود: در آتش سوزی های اخیر عزم و اراده همه گروهها و افراد و دستگاه ها و تشکل ها مثال زدنی بود و رسانه ها نیز در اطلاع رسانی نقش مهمی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در آتش سوزی خائیز، ۴۰ هکتار از جنگلهای استان طعمه حریق شد، اظهار داشت: در این آتش سوزی ها خوشبختانه گونه های جانوری تلف شده مشاهده نشد.

کد خبر: ۲۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha