۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
عربستان عوارض کالای وارداتی را افزایش داد
به منظور جبران سقوط درآمدهای نفتی؛

عربستان عوارض کالای وارداتی را افزایش داد

عربستان سعودی از هفته آینده عوارض واردات بر بسیاری از کالاها از گوشت، لبنیات و سبزیجات گرفته تا مواد شیمیایی، خودرو و مصالح ساختمانی را بین ۰.۵ تا ۱۵ درصد افزایش می دهد.

به گزارش بازار، با کاهش درآمدهای نفتی عربستان سعودی به خاطر سقوط قیمت نفت، این کشور به دنبال تقویت درآمدهای غیر نفتی خود است، بنابراین عوارض گمرکی بر صدها کالای وارداتی را از دهم ماه ژوئن افزایش می دهد.

عربستان عوارض واردات بر بسیاری از کالاها از گوشت، لبنیات و سبزیجات گرفته تا مواد شیمیایی، خودرو و مصالح ساختمانی را افزایش می دهد. عوارض واردات بر این کالاها بین ۰.۵ تا ۱۵ درصد از هفته آینده افزایش می یابد.

افزایش عوارض واردات اقدام دیگری از طرف بزرگترین صادر کننده نفت دنیا برای به دست آوردن پول بیشتر جهت جبران کسری بودجه خود در شرایطی است که سقوط قیمت نفت درآمد آن را بهشدت پایین آورده است.

ولی تحلیلگران می گویند افزایش عوارض واردات در شرایطی که هزینه مصرف کنندگان و اطمینان آنها به خاطر بحران اقتصادی به وجود آمده از همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت در پایین ترین حد قرار دارد، به مصرف کنندگان آسیب می رساند.

افزایش عوارض گمرکی باعث بالا رفتن غیرمنتظره هزینه برای واردکنندگان و تولیدکنندگان وافرادی می شود که در زنجیره عرضه فعال هستند مانند مصرف کنندگان نهایی.

عربستان سعودی ماه گذشته اعلام کرد در راستای اقدامات سختگیرانه ای که برای حفظ منابع مالی کشور پس از سقوط قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا در پیش گرفته، مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرده و مستمری مردم را قطع میکند.

سه هفته پس از اعلام این اقدامات توسط عربستان، آژانس اعتبار سنجی مودیز دورنمای اقتصاد عربستان را از شرایط «متعادل» به «منفی» تغییر داد.

کد خبر: ۲۲٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha