۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
امسال در۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم زنجان مبارزه با سن مادر انجام شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

امسال در۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم زنجان مبارزه با سن مادر انجام شده است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان،با بیان اینکه سن گندم آفت بسیار خطرناکی است، ابراز داشت: امسال در بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان مبارزه با سن مادر و عملیات سمپاشی انجام شده است. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت زارهای  استان زنجان انجام می شود، گفت: توجه به این امر مهم باعث ارتقای  کیفیت محصولات کشاورزی و خسارت می شود. 

وی   با بیان اینکه در سال ۴۵ درصد از محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند، اظهار کرد: مبارزه با آفات کشاورزی در سه بخش مبارزه با سن گندم، سن پوره و ملخ می باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: در این راستا از اسفند ماه سال گذشته ۴۰ اکیپ دولتی و خصوصی با ۲۰۰ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به  مبارزه و کنترل آفات کشاورزی اقدامات لازم را انجام دادند. 

تاراسی با بیان اینکه سن گندم آفت بسیار خطرناکی است، ابراز داشت: امسال در بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان مبارزه با سن مادر و عملیات سمپاشی انجام شده است. 

وی افزود: تاکنون هم بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع هم برعلیهآفت سن پوره سمپاشی شده است که به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه آفات گیاهی یکی از مهمترین مشکلات مهم بخش کشاورزی است که در کاهش محصولات نقش بسیار زیادی دارد، افزود:  اگرآفات کنترل نشود، محصولات کشاورزی ۱۰۰ درصد آسیب می بینند.

کد خبر: ۲۲٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha