۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان ۴۰ هزار تن است
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان ۴۰ هزار تن است

زاهدان - سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت مرغ در این استان سالیانه بیش از ۴۰هزار تن است، گفت: هم اکنون ۲۳۳ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، صفورا السادات حبیب زاده اظهار داشت: هم اکنون ۲۳۳ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی حدود شش میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.  

 سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در صورتی که تمامی واحدهای پرورش مرغ گوشتی فعال باشند توان تولید ۴۰ هزار و ۶۸۳ تن گوشت مرغ در داخل استان وجود دارد.

وی افزود: در سال ۹۸ با فعالیت ۱۹۳ واحد با ظرفیت چهار میلیون و ۹۰۶ هزار قطعه در دوره، ۳۳ هزار تن گوشت مرغ در استان سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار شده است.

حبیب زاده تصریح کرد: ۳۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت پرورش ۶۵۰ هزار قطعه جوجه با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان سیستان و بلوچستان در حال ساخت است که توان تولید ۴۴۲۰ تن گوشت مرغ در سال را دارند.

وی بیان کرد: سال گذشته با وجود محدودیت گسترش واحد های صنعتی مرغ گوشتی با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق وزارت جهادکشاورزی، مجوز احداث ۱۸ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۴۵ هزار قطعه در هر دوره اخذ شد که در مرحله موافقت اصولی است و متقاضیان در حال طی فرایند قانونی انجام کار هستند.

به گفته سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، با راه‌اندازی این واحدهای جدید دو هزار و ۳۴۶ تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ در این استان افزوده می شود.

کد خبر: ۲۲٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha