۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در سال جاری
معاون وزیر نفت خبر داد

افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در سال جاری

محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بهره‌برداری از ۱۶ طرح پتروشیمی در سال «جهش تولید» سبب افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بهزاد محمدی در بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی شیراز با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در فرآیند هوشمندسازی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ظرفیت تولید پروپیلن در کشور بیش از ۹۵۰ هزار تن است و اکنون کشور با کمبود روبه‌رواست به همین دلیل هدف‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن انجام شده است.  

وی با بیان اینکه به کمک روش PVM که دانش فنی آن در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است می‌توان متانول تولیدی واحدهای موجود تولید متانول در کشور را به پروپیلن تبدیل کرد و به این روش ظرفیت تولید پروپیلن را افزایش داد، افزود: پروپیلن تولیدی به این روش از منطقه عسلویه به منطقه مرودشت برای ذخیره‌سازی و توزیع انتقال می‌یابد و از این منطقه پروپیلن برای احداث طرح‌های پیشران در استان فارس و استان‌های هجوار توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تولید ۱۲ محصول راهبردی از پروپیلن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و با تولیدی شدن آنها نیاز صنایع پایین‌دستی تامین خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ۱۶ طرح پتروشیمی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سال جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید.

۹۹؛ سال جهش طلایی
وی در جمع مدیران پتروشیمی شیراز با تاکید بر اینکه امسال سال جهش طلایی صنعت پتروشیمی ایران است،  افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۶ طرح پتروشیمی در برنامه افتتاح در سال ۹۹ قرار دارد که البته ممکن است به دلیل موانعی که در پی شیوع بیماری کرونا به وجود آمد ۳ تا ۴ طرح با تاخیر چند ماهه وارد مدار تولید شود.

محمدی تصریح کرد: راهبرد ما با گذشته متفاوت شده و توسعه هوشمند به عنوان راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف‌گذاری شده است و در این مسیر افزایش ظرفیت تولید، افزایش کیفیت و ارزش محصولات نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تولیدی شدن طرح‌های جدید منجر به افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید می‌شود،  گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع حدود ۳۵ درصد افزایش ظرفیت تولید تحقق می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هیچ صنعتی جذابیت صنعت پتروشیمی را در کشور ندارد،  تصریح کرد: در نظرداریم با گذر از واحدهای تک‌محصولی به چند محصولی تاب‌آوری صنعت را افزایش دهیم و زمینه تولید محصولات با ارزش‌تر را فراهم کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در بازدید از مجتمع شیراز به عنوان بخشی از شناسنامه صنعت پتروشیمی ایران ارزش این مجتمع بیش از پیش نمایان شد، اظهار کرد: امید است که امروز با نهایی کردن تصمیم‌ها درباره فاز نخست پتروشیمی شیراز به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پتروشیمی ایران بتوانیم ارزش تاریخی آن را حفظ کنیم.

وی به نقش مهم هلدینگ نفت و گاز پارسیان در توانمندسازی زیرمجموعه‌های خود اشاره کرد و گفت: این هلدینگ به صورت هوشمند در حال فعالیت است و خرید پالایشگاه‌های تبریز و شیراز نیز گامی موفق بوده است و آغاز ساخت یک طرح با خوراک ترکیبی در عسلویه به عنوان یک راهبرد اثر بخش از سوی نفت و گاز پارسیان اهمیت ویژه ای دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این طرح حمایت می‌کند

کد خبر: ۲۲٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha