۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
حمایت از تولید بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد
عضو تشخیص مصلحت نظام:

حمایت از تولید بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد

ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حمایت از تولید بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد، گفت: در مقابل تولیدات نباید از واردات حمایت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدجواد ایروانی با بیان اینکه مطلب مهمی که امام راحل برای ایجاد انقلاب اسلامی پیگیری کردند تغییر باور به دین بود، افزود: باور رایج آن زمان به دین، این بود که دین مانع پیشرفت است و برای رسیدن به توسعه و مدرنیته باید سنت ها از جمله دین کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل، دین اسلام را دین جامع الاطراف، فرانهاد، محرک و بر انگیزاننده برای رفع استضعاف و ظلم و ستم می دانستند.

 ایروانی گفت: در آن زمان، برخی ها دین را در تضاد با علم می دانستند در صورتی که امام راحل دین و علم را ممزوج می دانستند.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت در شرع ما و دین اسلام وجود دارد، افزود: برخی ها دین را مخالف دموکراسی و مردم سالاری می دانستند در حالی که الگوی مردم سالاری دینی بر پایه مبانی ارزشی، یک الگوی موفق در جهان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دین هم برای دنیا و هم برای آخرت است، گفت: مارکیست ها دین را افیون توده ها می دانستند اما امام با انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، بزرگترین گسست و شکست را برای تئوری جدایی دین از سیاست ایجاد کرد و همه از جمله کاستروی کمونیست هم معترف شدند که دین اسلام دین رهایی بخش بوده است.

ایروانی افزود: به قول حضرت امام راحل، ‌ عدالت گستری جوهره حکومت است و بدون آن مفهومی ندارد و اگر کسانی خلاف عدالت عمل کنند خلاف موازین اسلام عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه باید همه سیاست ها و تدابیر در چارچوب هایی باشد که با شابلون عدالت آن را ببینیم، اضافه کرد: این آرمان ها بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی در سیاست های کلی نظام، تبلور یافت و اکنون مجموعه غنی از سیاست های کلی داریم که ابلاغ و در حوزه اقتصاد هم سیاست های اقتصاد مقاومتی برای اجرا ابلاغ شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می رسد هنوز پارادایم لیبرالی بر اقتصاد ما حاکم است.

ایروانی گفت: عدالت یعنی فراهم آوردن فرصت و امکانات برای ارتقای گروه های متوسط و پایین جامعه که موضوع بند نخست اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: امام راحل بر تولیدگرایی و مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند و مقام معظم رهبری هم بر این موضوعات تاکید دارند.

ایروانی با اشاره به اینکه از تحریم ها، فرصت طلبی های خوبی به نفع تولید و سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: رتبه رشد علمی ایران از ۱۵۰ در ابتدای انقلاب به رتبه ۱۷ رسیده و ۱۱ برابر متوسط رشد جهانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد:‌ از این فرصت باید استفاده کنیم و اقتصاد کشورمان را دانش بنیان کنیم.

ایروانی افزود:‌ قانون عملیات بانکی بدون ربا، تولیدمحور است و باید اجرا و بر اجرای آن نظارت شود.

وی گفت: شیرین ترین و قوی ترین سهام در سبد سهام عدالت وجود دارد و نباید مردم را به واگذاری و فروش سهام تشویق کرد.

ایروانی افزود: اغنیا نباید سر سفره فقرا بنشینند و باید اجازه دهند مردم، شیرینی داشتن این سهام را بچشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ بر اساس مطالعات جهانی، ایران اقتصاد صد تریلیون دلاری است و رقبا و مخالفان ما از بروز یک قدرت بزرگ اقتصادی در منطقه، ترس دارند.

وی افزود: تولید داخل با توجه به ظرفیت های دانشی کشورمان می تواند بسیار سریع رشد کند.

ایروانی با بیان اینکه مقررات دست و پاگیر فراوانی داریم که باید برداشته شود، اضافه کرد: بنگاه های کوچک و متوسط هم باید تامین مالی شوند و نباید تامین مالی فقط به شرکت ها و بنگاه های بزرگ، محدود شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام راحل به آحاد جامعه توجه داشتند و خواهان رشد متوازن در جامعه بودند و حکومت را برای عدالت می خواستند.

ایروانی ادامه داد: خوداتکایی، خودکفایی و توجه به ظرفیت های ملی از دیگر آرمان های امام راحل و مشارکت فراگیر مردمی جزو آموزه های ایشان بوده است.

وی اضافه کرد:‌ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هنوز نهایی نشده و سند چشم انداز هم مطابق الگو است و هدفگذاری کمی و کیفی دارد و جهت دهی می کند و تفسیر بیشتر آن در سیاست های کلی نظام آمده است.

کد خبر: ۲۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha