۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
پرداخت مرحله اول بیمه بیکاری برای بیمه شدگان آسیب دیده از کرونا
مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت مرحله اول بیمه بیکاری برای بیمه شدگان آسیب دیده از کرونا

شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی در گفتگوی تصویری با برنامه روی خط خبر شبکه خبر به تشریح پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان بیکار شده بر اثر کرونا پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر که بر اثر کرونا بیکار شده اند، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، گفت: پالایش اطلاعات بیمه شدگان آسیب دیده از کرونا برای دریافت بیمه بیکاری، توسط این سازمان انجام شد. این اطلاعات در اختیار سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد و تا اوایل هفته آینده مقرری بیمه بیکاری ماه اسفند این افراد پرداخت می شود.

وی در خصوص میزان بیمه بیکاری پرداختی به بیمه شدگان بیکار شده در اثر کرونا افزود: سناریوهای متعددی برای این امر با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی تعریف شده است که سناریو نهایی را ستاد ملی کرونا تصویب می کند.

شکوری گفت: پیش بینی پرداخت بیمه بیکاری برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت انجام شده است که پرداخت مقرری مربوط به اسفند در روزهای آینده است و پالایش اطلاعات بیمه شدگان متقاضی بیمه بیکاری در ماههای فروردین و اردیبهشت بزودی انجام می شود.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۵ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافته است که ۱۲۸۶ میلیارد تومان آن مربوط به مرحله اول است.

وی در توضیح مشمولان دریافت بیمه بیکاری گفت:طبق قانون بیمه بیکاری، افراد باید بیمه شده اجباری باشند و کارفرما برای آنها حق بیمه پرداخت کرده باشد. این افراد همچنین باید بیمه پرداز فعال سازمان تامین اجتماعی باشند و در ماههای مربوطه اشتغال نداشته باشند.

کد خبر: ۲۲٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha