۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کرونا زیانی هنگفت بر اقتصاد آمریکا وارد می کند

کرونا زیانی هنگفت بر اقتصاد آمریکا وارد می کند

کنگره آمریکا پیش بینی کرد پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را در یک دهه آینده با زیانی هنگفت مواجه خواهد کرد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرد پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اقتصاد این کشور را در یک دهه آینده با زیانی هنگفت مواجه خواهد کرد.

بنا بر پیش بینی دفتر بودجه کنگره آمریکا، پیامدهای شیوع کووید - ۱۹ تا اندازه‌ای است که اقتصاد این کشور در یک دهه آینده با کاهش رشد هفت تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.

مدیر دفتر بودجه کنگره آمریکا در پاسخ به درخواست چارلز شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا اعلام کرد تولید واقعی در آمریکا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ هفت تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلار کمتر از آن چیزی است که این دفتر ماه ژانویه پیش بینی کرده بود و این نشان دهنده کاهش سه درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در یک دهه آینده است.

وی با انتشار گزارشی افزود پیش بینی می‌شود تعطیلی کسب و کارها و فاصله گذاری اجتماعی از هزینه مصرف کننده بکاهد و در عین حال احتمال می‌رود با کاهش اخیر بهای انرژی، از سرمایه گذاری آمریکا در این بخش کاسته شود.

در این گزارش همچنین آمده است تردیدهایی که درباره احتمال تشدید این همه گیری در سال کنونی و نیز سال آینده وجود دارد پیش بینی‌ها را درباره احتمال کاهش رشد اقتصادی آمریکا تقویت می‌کند.

چنانچه سیاست‌های فدرال در آینده با آنچه پیش بینی‌های دفتر بودجه کنگره بر اساس آن انجام شده است متفاوت شود و به طور نمونه نمایندگان قوانین دیگر مربوط به این همه گیری را تصویب کنند در آنصورت پیامدهای اقتصادی از آنچه اکنون پیش بینی شده است متفاوت خواهد بود.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد فعالیت اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال افت پنج درصدی داشته است و پیش بینی می‌شود در سه ماهه دوم وضعیت اقتصادی این کشور بدتر شود.

مقامات کاخ سفید ابراز خوش بینی کرده اند اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال آهنگ صعودی داشته باشد، اما اقتصاددانان و کارشناسان بخش بهداشت عمومی هشدار داده اند بازگشایی عجولانه اقتصاد آمریکا ممکن است موج دوم شیوع کرونا را به دنبال داشته باشد که می‌تواند اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر: ۲۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha