۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
ریزش بیش از ۵۰ درصدی متقاضیان مسکن ملی/ واجدین شرایط منتظر پیامک باشند
مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با بازار خبر داد

ریزش بیش از ۵۰ درصدی متقاضیان مسکن ملی/ واجدین شرایط منتظر پیامک باشند

اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پالایش مرحله دوم ثبت‌نام اقدام ملی مسکن به پایان رسیده و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد ریزش تعداد ثبت نام کنندگان را شاهد باشیم گفت: نتایج پالایش‌ به تدریج به متقاضیان واجد شرایط پیامک می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: همزمان شدن آن ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با اوج شیوع بحران کرونا در اواخر روزهای سال ۹۸ باعث شد تا وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن ملی درخواست کند تا برای اجرای فاصله اجتماعی علاوه بر ورود به سامانه مسکن ملی از طریق پیامک نیز اقدام به ثبت نام کنند. به همین منظور متقاضیان مسکن ملی از طریق سامانه به نشانی tem.mrud.ir و یا از طریق پیامک اقدام به ثبت نام کردند. مجموع ثبت نام کنندگان مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است. این میزان ثبت نام کننده به نظر می رسد نباید افتخاری برای دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می شد.

پالایش مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسیده و پیش بینی می شود بیش از ۵۰ درصد ریزش تعداد ثبت نام کنندگان را شاهد باشیم

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه پالایش مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسیده و پیش بینی می شود بیش از ۵۰ درصد ریزش تعداد ثبت نام کنندگان را شاهد باشیم گفت: نتایج پالایش‌ به تدریج به متقاضیان واجد شرایط پیامک می‌شود اما آنچه که فعلا مشخص است نتایج پالایش مسکن ملی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص است چه میزان از ثبت نام کنندگان واجد شرایط شناخته نشدهاند گفت: میزان دقیق ریزش تعداد ثبت نام کنندگان مشخص نیست. اما متقاضیانی که واجد شرایط هستند به تدریج برای آنها پیامک ارسال خواهد شد.پس پذیرفته‌شدگان باید برای احراز شرایط با مدارک و مستندات خود با تعیین وقت قبلی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نتایج پالایش مسکن ملی در اختیار استان‌ها قرار دارد.

اصلانی پیشتر اعلام کرده بود که برای بررسی موضوعات اعلام شده، استعلام لازم از سابقه مالکیت متقاضیان مسکن ملی و افراد تحت تکفل آنها از سازمان ثبت اسناد اخذ شده است که این کار برای اولین بار در کشور رخ داده است. حتی در زمان مسکن مهر، این استعلام برای همه متقاضیان اخذ نشده بود، بلکه متقاضیان به شکل انفرادی خود به ارایه استعلام اقدام می کردند.

آنچه که کارشناسان مسکن را در خصوص هجوم ثبت نام کنندگان مسکن ملی نگران می کند این است که چرا باید حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر برای حدود ۴۰۰ هزار مسکن ملی ثبت نام کنند. 

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار این حجم از ثبت نام مسکن ملی را نه تنها افتخار قلمداد نکرده بلکه اعلام می کند که این آمار ثبت نام مسکن ملی در این حجم نشان می دهد که متقاضی پنهان مسکن و متقاضی بالقوه ای در بخش مسکن وجود دارد. پس طرح اقدام ملی مسکن اگر می خواهد موفق عمل کند باید این طرح در حجم گسترده تری ادامه یابد.

کد خبر: ۲۲٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha