نخستین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند برگزار شد
با مشارکت سازمان راهداری و دانشگاه امیرکبیر؛

نخستین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند برگزار شد

کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند با تمرکز بر ابزارهای نوآورانه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، داده کاوی، بینایی ماشین، پردازش تصویر، سامانه‌های تصمیم یار و... برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اولین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند با تمرکز بر ابزارهای نوآورانه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، داده کاوی، بینایی ماشین، پردازش تصویر، سامانه‌های تصمیم یار و کاربرد آنها در هوشمندسازی راه و وسایل نقلیه برگزار شد.

ضرورت تدوین نقشه راه برای توسعه هوش مصنوعی
در این کنفرانس که با حضور وزیر کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و اساتید برجسته دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: لازمه تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه هوش مصنوعی آن است که نقشه راه و زیست بوم محصول محور در حوزه فناوری و مبتنی بر اهداف اقتصادی ترسیم شود.

وی با تاکید بر این مطلب که باید در حوزه هوش مصنوعی با تهیه و تنظیم نقشه راه، تقسیم کار ملی شامل تبیین وظایف دانشگاه‌ها، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری به‌ موقع برنامه‌ریزی و عمل کنیم، افزود: اگرچه هوش مصنوعی فناوری شالوده‌شکن و بنیان برافکنی قلمداد می‌شود، اما می‌تواند حوزه مهمی از ترکیب دانش‌های مختلف را تلفیق کند.

تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر برنامه‌ها و ابزارهای تسریع و تسهیل کننده هوشمندسازی
شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که توجه به برنامه‌ها و ابزارهایی که مسیر فناوری و هوشمندسازی را تسریع و تسهیل کنند، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به این‌که وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل برون شهری و بین‌المللی را بر عهده دارد، توجه به برنامه‌ها و ابزارهایی که مسیر فناوری و هوشمندسازی را تسریع و تسهیل کنند در دستور کار این وزارتخانه قرار دارند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید با توسعه قابلیت‌ها اعم از دانش، ابزارها و تخصیص منابع، روند هوشمندسازی را سرعت ببخشیم، افزود: وزارت راه و شهرسازی هوشمندسازی مدیریت اطلاعات و داده‌های حمل و نقلی، مدیریت حمل و نقل بار و ناوگان تجاری، تجهیزات ایمنی حمل و نقل و مدیریت و راهبری سوانح و حوادث را در دستور کار دارد، همچنین توسعه طرح پایش ناوگان حمل و نقل بین‌المللی با استفاده از ابزار دوربین و ابزارهای نصبی روی ناوگان، سامانه نظارت جاده‌ای بر کنترل و جریمه متخلفان، سامانه اطلاعات و داده‌های حمل و نقل عمومی مسافری و باری در اولویت این وزارتخانه قرار دارد. ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین محققان و متخصصان هوش مصنوعی و نیز فناوری سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند از

مهمترین اهداف این رویداد بین‌المللی است
داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت: ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین محققان و متخصصان هوش مصنوعی و نیز فناوری سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند از مهمترین اهداف این رویداد بین‌المللی است و از مهمترین محورها و نیازمندی‌های فناوری در حمل و نقل جاده‌ای می‌توان به راه هوشمند، ایمنی وسایل نقلیه، تجزیه و تحلیل تصادفات، سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل عمومی و مواد خطرناک و برنامه‌های هوشمند برای ارزیابی رانندگان اشاره کرد.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد هم‌افزایی جامعه علمی و نخبه کشور با صنعت بزرگ حمل و نقل جاده‌ای، ثمرات مثبت و موثری برای این حوزه به جای بگذارد. تشریح برنامه‌های آتی سازمان

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه هوشمندسازی
حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در بخش سخنرانان کلیدی، در خصوص آینده راه‌های هوشمند، فناوری‌های پیشرفته و دستاوردهای اخیر این سازمان در زمینه هوشمندسازی، توانمندی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور، نرم‌افزارهای جدید و پیشرفته در خصوص مدیریت حوزه حمل و نقل، پایش زیرساخت‌های راه‌های کشور، سامانه‌های هوشمند حوزه راهداری، سامانه جامع راهداری و استفاده از ابزارهای هوشمند در امور تخصصی سازمان سخنانی ایراد کرد.

وی با ارائه روش‌های نوین در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی و فناوری‌های جدید در حوزه راه هوشمند، برنامه‌های آتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و حوزه راه و شهرسازی را بیان کرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha