۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
کاهش تورم و سود مضاعف برای مردم با مالیات بر سوداگری
عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد

کاهش تورم و سود مضاعف برای مردم با مالیات بر سوداگری

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مالیات برسوداگری ارزش افزوده پول ملی و کاهش تورم را موجب می‌شود که سود مضاعف برای مردم خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاثیر قانون مالیات بر سوداگری گفت: مالیات بر سوداگری افرادی را در بر می‌گیرد که سرمایه آنان سودآور است، قاعدتا این گروه باید مالیات بپردازند.

وی در ادامه اضافه کرد: در تمام دنیا هر کسی بابت درآمد خود مالیات پرداخت می‌کند. البته باید دقت شود که مالیات سرمایه‌های بدون درآمد و همراه با درآمد، از هم تفکیک شود زیرا بدون در نظر گرفتن این مهم، مردم آسیب می‌بینند.

نماینده مردم قزوین با تاکید بر حذف دلالی در نتیجه اجرای این قانون اظهار داشت: دلالی یکی از کارهایی است که گروهی با سرمایه خود از این طریق به سودآوری دست پیدا می‌کنند، قانون مالیات بر سوداگری سبب خواهد شد، دلالی حذف و سرمایه‌ها به سمت تولید رود. اساسا یکی از دلایلی که این قانون مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت، جلوگیری از ورود سرمایه‌ها به بازار سوداگری است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در این خصوص تصریح کرد: تولیدکننده‌ها در حال حاضر مالیات پرداخت می‌کنند، وقتی آن‌ها با سفته بازانی مواجه می‌شوند که با پول خود بدون دغدغه ثروت اندوزی می‌کنند و مالیات هم نمی‌دهند، سرمایه خود را از تولید خارج و به این سمت می‌آورند، اما وقتی پرداخت مالیات برای دلالان هم اجبار شود، این فعالان اقتصادی کار خود را ادامه خواهند داد، زیرا علاوه بر درآمدزایی، وجهه اجتماعی مناسب‌تری هم دارند.

وی در این باره تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری موجب می‌شود، سرمایه دار ثروت خود را در جهت تولید قرار دهد و وقتی این اتفاق روی دهد، ارزش افزوده پول ملی بالا می رود و تورم کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه سود مضاعف برای مردم ایجاد خواهد شد. اما تا زمانی که کشور به سمت دلالی و سفته‌بازی حرکت کند، این اتفاقات روی نخواهد داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: این قانون به شکلی تنظیم شده که دارایی‌های مردم که ارزش آنان در اثر تورم افزایش پیدا کرده، را در بر نمی‌گیرد. علاوه بر این مجلس مالیات بر تولید را کاهش می‌دهد و مالیات برخارج از تولید را افزایش خواهد داد، این کار سبب می‌شود سرمایه‌ها به سمت تولید حرکت کند و در نهایت به رونق آن منجر شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      چرا برای گرفتن مالیات با مردم تعارف بازی می کنند. مالیات بر ارزش افزوده معنی ندارد.که بر روی بعضی از کالاها می زنند. مالیات گرفتن حق دولتها است چون دولتها بدون مالیات نمی توانند تورم را مهار کنند. کمر دلالان در برابر مالیات خم خواهد شد وهیچ راه گریزی ندارند