۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کمک به دهک‌های پایین درآمدی | پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۲ درصد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کمک به دهک‌های پایین درآمدی | پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۲ درصد

عباسی‌اصل، معاون وزیر راه از پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۵ ساله و سود ۲ درصد خبر داد و گفت: یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۲۳ درصد شده است. اما بر اساس تصمیم شورای عالی مسکن مقرر شده تا برای کمک به دهک‌های پایین درآمدی برای دهک یک تا دو علاوه بر تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۵ ساله و سود بازپرداخت ۲ درصد پرداخت شود.

وی افزود: برای دهک ۳ و ۴ نیز تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن با بازپرداخت ۱۵ ساله و سود ۲ درصد پیش‌بینی شده است که امکان مناسبی را برای متقاضیان مسکن فراهم خواهد کرد.

عباسی‌اصل در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: در مجموع یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد در شهرها، روستاها و بافت‌های فرسوده اجرایی و عملیاتی شده است که به استعداد ۱۵۰ هزار واحد به شکل گروهی، ۵۵۰ هزار واحد توسط انبوه‌سازان، یک‌هزار و ۱۵۰ واحد توسط نیروهای مسلح، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.

در مجموع ۱۸۵ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده است که ۱۶۵ هزار واحد توسط بانک مسکن در حال تامین مالی و ۲۰ هزار واحد توسط بانک‌ها تامین مالی خواهند شد تا امکان اتمام و تحویل به متقاضیان را داشته باشند

وی در خصوص اتمام واحدهای مسکونی مهر نیز توضیح داد: در مجموع ۱۸۵ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده است که ۱۶۵ هزار واحد توسط بانک مسکن در حال تامین مالی و ۲۰ هزار واحد توسط بانک‌ها تامین مالی خواهند شد تا امکان اتمام و تحویل به متقاضیان را داشته باشند.

عباسی اصل تاکید کرد: بخش عمده ای از منابع مالی تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد واحدهای مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون تکمیل و تحویل شده است، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است تا از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر استفاده کند.

افرادی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۱ متولد شده باشد حائز دریافت ۲۰۰ مترمربع زمین در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس این دستورالعمل و قانون، افرادی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۱ متولد شده باشد حائز دریافت ۲۰۰ مترمربع زمین در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.

به گفته عباسی اصل، تاکنون ۸۰ هزار نفر در سامانه ثمن برای دریافت زمین برای اجرای قانون جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند و با بررسی‌های انجام شده ۳ هزار نفر زمین را دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha