۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
ساخت مسکن کارگری در حاشیه شهرهای بزرگ| جلسات شورای عالی مسکن هر ماه برگزار می شود
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت مسکن کارگری در حاشیه شهرهای بزرگ| جلسات شورای عالی مسکن هر ماه برگزار می شود

اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از دستور کار برنامه ساخت مسکن کارگری در حاشیه شهرهای بزرگ خبر داد و گفت: جلسات شورای عالی مسکن هر یک ماه یکبار با حضور رییس‌جمهوری تشکیل می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در ساختمان دادمان با تاکید بر اینکه پیگیر رفع موانع تولید مسکن هستیم گفت: تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از وزارتخانه‌ها و ارگان در برنامه داریم که ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اراضی دانشگاه در توافق با دانشگاه ها برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال اجرایی شدن است که در این خصوص دانشگاه یزد و رازی کرمانشاه پیشگام بوده اند.

موضوع صنعت شهرها از دیگر برنامه های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که ساخت مسکن کارگری در جوار شهرهای بزرگ از جمله این برنامه است

وی با بیان اینکه تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی و ساخت مسکن رصد می‌کنند ادامه داد: موضوع صنعت شهرها از دیگر برنامه های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که ساخت مسکن کارگری در جوار شهرهای بزرگ از جمله این برنامه است.

قرارگاه ملی مسکن با هدف تسهیل در روند خانه‌دار شدن مردم راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد، مبادرت ورزد

اکبری با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کمک به تامین مسکن راهکارهای دولت را برای تسهیل در روند خانه‌دار شدن مردم پیگیری می کند گفت: قرارگاه ملی مسکن با هدف تسهیل در روند خانه‌دار شدن مردم راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد، مبادرت ورزد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات و موانع شامل رفع موانع بانکی، زیرساخت‌ها، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها می تواند به ساخت و توسعه صنعت ساخت کمک کند ادامه داد: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند. همچنین راهکارهای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای آن نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

وی در خصوص اینکه آیا جلسات شورای عالی مسکن هر ماه برگزار خواهد شد؟ گفت: جلسات شورای عالی مسکن هر یک ماه یکبار با حضور رییس‌جمهوری تشکیل می‌شود که البته برگزاری جلسات شورای مسکن استان ها جزء تاکیدات وزارت راه و شهرسازی است.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha