۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
فرار مالیاتی ۴۵ هزار میلیارد تومانی در کشور/ نقل و انتقالات املاک مسکونی فقط در دفاتر ثبت انجام می‌شود
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

فرار مالیاتی ۴۵ هزار میلیارد تومانی در کشور/ نقل و انتقالات املاک مسکونی فقط در دفاتر ثبت انجام می‌شود

لرستان- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته است رقم کل فرار مالیاتی کشور بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: نقل و انتقالات املاک مسکونی تنها در دفاتر ثبت انجام می‌شود.

به گزارش بازار، امید علی پارسا ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته با وجود همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور حاکم بود اما شاهد توفیق بزرگی در حوزه نظام مالیاتی کشور بودیم به گونه‌ای که ۱۰۲ درصد کل درآمدهای مصوب وصول شد.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی با تکیه بر سیاست‌هایی تحت عنوان وصول و تمرکز بر بخش‌هایی که امکان وصول درآمد بیشتری بوده و حداقل کردن فشار بر بخش تولید اتفاق افتاده است، افزود: سال گذشته بخشودگی مالیاتی منظمی داشتیم و امسال تا پایان تیرماه فرصت دادیم اگر اصل بدهی و جرایم پرداخت شود، ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر تولید بخشودگی خواهیم داشت و این روند از ماه‌های بعد ۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی با هیچ عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست، عنوان کرد: برای کاهش فرار مالیاتی از ظرفیت تراکنش بانکی مودیان بانکی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی کاری مجرمانه و غیرقانونی است، بیان کرد: بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات سوری و کاغذی تنظیم شده و به زودی همه افرادی که در کشور فرار مالیاتی داشته‌اند شناسایی می‌شوند؛ بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته است رقم کل فرار مالیاتی کشور بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

پارسا گفت: امسال هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان مهم‌ترین اولویت دنبال می‌کنیم و الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری که نقل و انتقالات املاک مسکونی تنها در دفاتر ثبت انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به امور مالیاتی نیست.

کد خبر: ۲۲٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha