۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
صادرات واکسن برکت به آمریکای لاتین و آفریقا| تولید ماده موثره آنتی بیوتیک آموکسی سیلین
مدیرعامل شفا فارمد در گفتگو با بازار مطرح کرد

صادرات واکسن برکت به آمریکای لاتین و آفریقا| تولید ماده موثره آنتی بیوتیک آموکسی سیلین

صابونی مدیرعامل شرکت شفا فارمد از صادرات واکسن برکت به آمریکای لاتین و آفریقا خبر داد و گفت: تنها تولید کننده ماده موثره آنتی بیوتیک آموکسی سیلین در ایران شرکت شفا فارمد است.

بازار؛ گروه صنعت: شفا فارمد، به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان صنعت داروسازی کشور و از زیر مجموعه های گروه دارویی برکت است که تلاش می کند با بهره گیری از دانش مجموعه ای از متخصصان، زمینه خودکفایی کشور در تولید آنتی بیوتیک، اداراوون و فاکتور رشد را فراهم آورد و گام هایی موثر در زمینه ارتقای سلامت کشور بردارد.

مجموعه ای که طی سال های اخیر نام آن را به واسطه تولید واکسن برکت برای کنترل شیوع کرونا شنیدیم و اکنون نه تنها در حال توسعه برنامه های تولید واکسن است بلکه در زمینه تولید ماده موثره دارو نیز به عنوان مواد اولیه ای که اغلب داروسازان برای تامین آن دچار مشکل هستند اهدافی را دنبال می کند.

داروسازی از ماده موثره تا واکسن کرونا

حامد صابونی مدیر عامل شرکت داروسازی شفافارمد خصوص برنامه های این مجموعه به بازار گفت: شفا فارمد دو واکسن برای کرونا تولید کرد که یکی از آن ها برای سویه اصلی کرونا که از ووهان شیوع یافت مورد استفاده قرار گرفت و دیگری واکسن سویه امیکرون است که سال گذشته وارد بازار شد.

گروه دارویی برکت پیش از شرکت های داروسازی اروپایی و آمریکایی مجوز تولید واکسن امیکرون را دریافت کرد

وی با اشاره به اینکه شفا فارمد به عنوان تنها تولیدکننده واکسن سویه امیکرون در دنیا شناخته می شود افزود: گروه دارویی برکت پیش از شرکت های داروسازی اروپایی و آمریکایی مجوز تولید واکسن امیکرون را دریافت کرد و خیلی زودتر از آن ها این واکسن را روانه بازار کرد.

مدیرعامل شفا فارمد با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولید شده در این شرکت ادامه داد: بخشی از تولیدات شفا فارمد در حوزه واکسن کرونا به کشورهای حوزه آمریکای لاتین و آفریقا صادر شد. علاوه بر این از دستاوردهای این مجموعه می توان به این مهم اشاره کرد که شفا فارمد به عنوان تنها تولید کننده ماده موثره تولید آموکسی‌ سیلین در کشور است.

توسعه تولید انواع واکسن در شفا فارمد

صابونی در خصوص ظرفیت بالای تولید ماده موثره آموکسی‌ سیلین در سایت شفا فارمد اظهار داشت: به طور کلی می توان به این نکته اشاره کرد که شفا فارمد ظرفیت تامین کل نیاز کشور در حوزه تولید ماده موثره این دارو را دارد. البته تولیدات این شرکت به همین جا محدود نمی شود و شفا فارمد در بحث تولید سایر داروهای شیمیایی به ویژه آزیترومایسین، کلاریترومایسین و سایر داروهای مشابه دست به تولید ماده اولیه می زند.

شفا فارمد با تمرکز تولید واکسن انسانی، واکسن دامی نیز تولید می کند

مدیرعامل شفا فارمد با اشاره به اینکه این شرکت همواره در حال توسعه محصولات خود است و پا را از تولید داروهای انسانی فراتر گذاشته و برنامه تولید داروهای دام و بی نیازی به واردات آن ها را هم هدف قرار داده است اضافه کرد: در شفا فارمد سایت های متعدد تولید واکسن ایجاد کرده ایم که بخشی از آن مرتبط با داروهای انسانی و بخش هایی نیز مرتبط با داروهای دامی است.

وی ادامه داد: علاوه بر دو گروه داروهایی که تولید می کنیم، داروهای بایوتک هم در شفا فارمد تولید می شود تا به هدف اصلی مجموعه یعنی ارتقای سلامت دست یابیم.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha