۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
راه آهن اردبیل تا ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد
معاون ساخت و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی:

راه آهن اردبیل تا ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد

اردبیل- معاون ساخت و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه پروژه راه آهن اردبیل - میانه تا ۱۴۰۰ به اتمام می رسد، گفت: ۸۵ درصد زیرسازی مسیر ۱۷۵ کیلومتری این خط انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، عباس خطیبی صبح سه شنبه در جریان بازدید از عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل-میانه اظهار کرد: در مسیر ۱۷۵ کیلومتر بیش از۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ایستگاه اصلی بالای ۹۰درصد است افزود: در بحث رو سازی نیز حدود۷درصد پیشرفت فیزیکی داریم و همه قطعات طبق جدول زمانبندی شده پیش می رود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن با بیان اینکه منابع بسیار خوبی برای این طرح اختصاص داده شده است گفت: بیش از یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده است و در موعد مقرر پیمانکاران مطالبات خود را دریافت می کنند.

خطیبی ادامه داد: تا بحال۱۳ کلیومتر ریل گذاری انجام شده و طبق برنامه هر ماه ۸ کلیومتر به این میزان افزوده می شود و در صورت افزایش شیفت کاری و پشتبانی به ۱۷ کیلومتر نیز می رسد.

وی با اشاره به اینکه استاندار اردبیل و دولت در اجرای این طرح طبق برنامه زمانبندی مصمم هستند گفت: همزمان با اجرای این طرح در ۷ نقطه کشور پروژه راه آهن اجرا می شود و باید در اسرع وقت پشتیبانی لازم این پروژه ها صورت گیرد.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ بانک ملی، وزارت راه و شهرسازی و ساخت و توسعه راه آهن بخصوص استاندار اردبیل نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبار مورد نیاز و پشتیبانی پروژه بکار بسته اند.

خطیبی از اختصاص۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل_میانه در سه ماه گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: تزریق این مبلغ در زمان کوتاه در نیمه اول سال کم سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت پروژه برای دولت است که در دو سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن با بیان اینکه راه آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی اولویت دار است، افزود: این پروژه یکی از پروژه های مهم مرکز سه استانی که در دستور جدی دولت قرار دارد این پروژه است که حتی در جریان کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی تمام کارگاه ها با تمام ظرفیت فعالیت می کردند.

گفتنی است عباس خطیبی به همراه استاندار اردبیل از بخش های مختلف راه آهن میانه _ اردبیل بازدید و از نزدیک برخی مشکلات موجود را مورد ارزیابی قرار داد.

کد خبر: ۲۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha