۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
۱۵ هزار تن کلزا از مزارع اردبیل برداشت می‌شود/ رشد ۳۰ درصدی سطح زیرکشت
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۵ هزار تن کلزا از مزارع اردبیل برداشت می‌شود/ رشد ۳۰ درصدی سطح زیرکشت

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از ۱۵ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال جهش تولید تمام تلاش کشاورزان و باغداران اردبیلی بر این است تا تولیدات کیفی خود را افزایش داده و به توانمندی اقتصادی کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان پارس‌آباد و در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت محصول کلزا آغاز شده است، اظهار کرد: کلزا در زمره دانه‌های روغنی و باارزش غذایی مناسب است که قطعا افزایش تولید این محصول به خوداتکایی کشور در تامین روغن مورد نیاز کمک می‌کند.

رشد ۳۰ درصدی سطح زیرکشت محصول کلزا در اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به اینکه در مزارع پارس‌آباد بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تن محصول کلزا برداشت خواهد شد، گفت: در سایر شهرهای شمالی و جنوبی این استان کشت کلزا با یک روند صعودی روبرو بوده که پیش‌بینی می‌کنیم در مجموع بیش از ۱۵ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

نیکشاد به رشد ۳۰ درصدی تولید این محصول و همچنین افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در مزارع اردبیل اشاره کرد و افزود: قیمت تضمینی این محصول ۴۶ هزار ریال تعیین شده که مراکز خرید با افت ۱۰ درصد و دو درصد ناخالصی موظف به خرید این محصول از کشاورزان هستند.

وی بیان کرد: تا اواسط تیرماه سال جاری برداشت این محصول در مناطق شمالی اردبیل ادامه خواهد داشت و در تابستان نیز برداشت محصول کلزا از مزارع جنوب استان آغاز خواهد شد تا با تحویل آن به کارخانه‌های روغن‌کشی فرآوری این محصول انجام شود.

اردبیل نیازمند صنایع فرآوری در بخش روغن‌کشی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: به رغم تولید باکیفیت محصول کلزا و سایر دانه‌های روغنی در این استان صنایع فرآوری به ویژه روغن‌کشی وجود ندارد.

نیکشاد از سرمایه‌گذاران خواست؛ در سال جهش تولید نسبت به ارائه طرح‌های نوین در تولید و فرآوری محصول کلزا و دانه‌های روغنی اقدام کرده و در این بخش پیشقدم شوند.

وی افزود: تلاش‌مان بر این است تا یک فرصت مناسبی را در پیشبرد اهداف اقتصادی بخش کشاورزی ایجاد کنیم که توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث سردخانه‌ها و انبارهای مکانیزه جزو اولویت‌ها و رویکردهای اصلی است.

کد خبر: ۲۲٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha