۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو در بازار
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران مطرح کرد

کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو در بازار

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران گفت: در دو هفته گذشته رصد قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت خودرو در بازار از ۲۰ تا ۳۰ درصد با کاهش روبرو بوده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید موتمنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: برنامه‌های جدید وزارت صمت و همچنین تشدید نظارت‌ها و تغییر و تحولات داخل وزارت صمت باعث این کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

وی گفت: به این ترتیب ۲۰۶ تیپ ۲، که قیمت آن ۱۶۰ میلیون تومان بود امروز به ۱۱۸ میلیون تومان رسیده است، همچنین سمند که ۱۵۴ میلیون تومان بود به ۱۱۴ میلیون تومان رسیده است، پژو ۴۰۵ نیز از ۱۵۲ میلیون تومان به ۱۱۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و خودرو پراید که بر روی کاغذ ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شده است امروز ۷۱ میلیون تومان قیمت خورده است.

موتمنی در خصوص قیمت خودروهای خارجی نیز گفت: اگر بتوانیم بازار داخلی خودرو و قیمت‌های آن را کنترل کنیم خود به خود قیمت خودروهای خارجی هم کنترل و کاهش پیدا خواهد کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو و نمایشگاه داران افزود: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو کم شده است و مردم منتظر قیمت‌های واقعی خودروها هستند و تا زمانی که واسطه گری در این بازار از بین نرود قیمت‌ها را نمی‌شود کنترل کرد.

وی در خصوص پیش فروش خودروهای شرکت‌های سایپا و ایران خودرو گفت: این پیش فروش‌ها در دراز مدت اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت و استقبال از آن زیاد است به دلیل این که فاصله قیمتی کارخانه تا بازار در شرایط فعلی زیاد است.

موتمنی در پایان گفت: اگر تولید و عرضه خودرو زیاد شود به کمترین حد فاصله قیمتی خواهیم رسید و صددرصد می‌توانیم بگوییم قیمت‌های فعلی باز هم کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدمحمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      30 یا ۴۰ درصد قیمت خودرو شامل خودروکاهش یافته است. از چه قیمتی کاهش یافته است؟ مگر قیمتی بوده که کاهش یافته؟ خودرو 30ملیونی را میکنند 80 ملیون بعد شصت ملیون که میشه میگن کاهش یافت ما بیچاره ها هم خوشحال که کاهش یافت چودزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا