۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی شدند
با افتتاح طرحی از سوی رئیس جمهور؛

۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی شدند

کنارک- طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور و مقامات کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی صبح پنجشنبه در ادامه سفر خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان، یک طرح آبرسانی روستایی را افتتاح کرد. در این مراسم وزیر نیروی کابینه سیزدهم نیز حضور دارد.

با افتتاح این طرح به گفته مسئولان وزارت نیرو، برای ۶۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان سیستان و بلوچستان آب بهداشتی و مناسب تامین می شود. این طرح هفت مجتمع آبرسانی در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد و در مجموع ۲۶ پروژه است.

گفته شده اعتبارات این پروژه عظیم آبرسانی روستایی در جنوب شرق کشور، از طریق طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بازار، پیرامون بخش های این طرح مهم آبرسانی روستایی بیان کرد: این طرح ۴۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب خواهد داشت که اجرایی شده است.

منصور بیجار با بیان اینکه ۱۲ حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۲ لیتر بر ثانیه برای این طرح حفر شده است، ابراز کرد: هشت مخزن ذخیره دو هزار مترمکعبی و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ برای عدم افت فشار آب رسانی در این طرح دیده شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha