۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کرونا هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال به واحدهای کشاورزی قزوین خسارت وارد کرد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

کرونا هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال به واحدهای کشاورزی قزوین خسارت وارد کرد

قزوین - رئیس جهاد کشاورزی قزوین گفت: واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز در بخش دام و طیور که در حال جمع بندی است، در پی شیوع کرونا هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، این میزان خسارت به ۲۴۹ واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

خمسه گفت: ۶۰ مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند، ۳۵ مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین ۳۵ مورد نیز به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: ۱۹ واحد گلخانه ای، ۱۱ واحد تولید گیاهان دارویی، ۱۰ واحد فرآوری زیتون و شش واحد تولید قارچ خوراکی نیز در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: صنایع مربوط به خوراک دام و شش واحد سردخانه ای به همراه ۳۲ طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

وی گفت: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها نیز با افت تولید ۲۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آن ها نیز با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

خمسه اظهار داشت: تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی های مالیاتی و بیمه ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

کد خبر: ۲۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha