۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
صادرات محصولات کشاورزی از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی به مقصد کویت
مدیرعامل شرکت خدمات بار هوایی پرشین کارگو خبر داد

صادرات محصولات کشاورزی از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی به مقصد کویت

اصفهان- مدیرعامل شرکت خدمات بار هوایی پرشین کارگو گفت: برای نخستین بار دو پرواز ایرباس به صورت همزمان صادرات محصولات کشاورزی را از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مقصد کویت انجام می‌دهد.

وحید اسدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: عملیات ساخت کارگوترمینال فرودگاه اصفهان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و به صورت انبار بلااستفاده در یک دهه گذشته درآمده بود که روند عملیاتی شدن این پایانه پس از توافق حاصله فی مابین شرکت پرشین کارگو، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی اصفهان و با همکاری فرودگاه اصفهان و صرف هزینه‌های جدید در ۳۰ شهریور سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و صمت به بهره برداری رسید.

وی افزود: کارگوترمینال اصفهان از نظر امکانات سردخانه‌ای و وسعت آن در فرودگاه‌های کشور رتبه نخست را دارد و در این شرایط شیوع کرونا و محدودیت شدید پروازی از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۹ پرواز باری با حجم ۱۸۰ تن به کشور کویت صادر شده است.

دو پرواز همزمان از اصفهان به کویت؛ توسعه صادرات
مدیرعامل شرکت خدمات بار هوایی پرشین کارگو با اعلام اینکه برای نخستین بار در اصفهان دو پرواز ایرباس به صورت همزمان صادرات محصولات کشاورزی را از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی به مقصد کویت انجام می‌دهد، تصریح کرد: این دو پرواز که هرکدام ۵۰ تن بار که شامل ماهی، میگو، ترافل (قارچ دنبلان)، بامیه و آلبالو و… است را به مقصد کویت در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه و شیوع کرونا انجام می‌دهد که برای استان اصفهان دستاورد قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته صادرات مواد غذایی از استان اصفهان انجام نمی‌شد، تصریح کرد: این صادرات یا از طریق فرودگاه تهران و یا شیراز انجام می‌شد اما امروزه ظرفیت کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان این فرصت را فراهم کرد که روزهای فرد صادرات مواد غذایی از اصفهان به کویت انجام شود.

تعامل بیشتر تجار اصفهانی در استفاده از ظرفیت کارگوترمینال اصفهان
اسدی با بیان اینکه امروز دو پرواز همزمان در ساعت یک بعدازظهر از سمت اصفهان به کویت انجام می‌شود و در توسعه اقتصاد بین دو شهر مؤثر است، گفت: روزهای فرد این پرواز انجام می‌شود؛ با توجه به بکر بودن بازار کویت این فرصت نوید مهار شرایطی است که بر اقتصاد کشور سایه انداخته است.

وی با ابراز امیدواری از تعامل بیشتر تجار، صادرکنندگان و واردکنندگان اصفهانی از کارگوترمینال فرودگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: ۱۰ درصد بارهای ارسالی از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی به استان اصفهان اختصاص دارد و نیاز است که بازرگانان اصفهانی در تعامل بیشتر بازارهای هدف دیگری را شناسایی و صادرات از این استان را از طریق کارگوترمینال توسعه ببخشند.

کد خبر: ۲۱٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha