۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کشت محصولات کشاورزی در ۴۰۰ خانه سرای روستایی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

کشت محصولات کشاورزی در ۴۰۰ خانه سرای روستایی مازندران

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه ای در ارزآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی دارد، گفت: ۴۰۰ گلخانه در خانه سراهای روستایی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر شامگاه شنبه در جلسه توسعه کشت گلخانه ای در ساری با تاکید براحداث گلخانه در مقیاس های مختلف، این طرح را در افزایش بهره وری و راندمان تولید بسیار موثر دانست و گفت: مازندران از پتانسیل بالایی برای توسعه گل و گیاه و کشت گلخانه ای بهره مند است.

وی بر لزوم بهره گیری از فناوری روز و شیوه های جدید برای توسعه گلخانه ها در استان تاکید کرد و گفت: یکی از راه های مصرف و صرفه جویی آب و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی، کشت گلخانه ای است و باید در این حوزه گام برداریم.

شهیدی فر، کشت گل وگیاه، صیفی و محصولات کشاورزی را از طریق گلخانه ای مقرون به صرفه دانست و خواستار افزایش سطح کشت گلخانه ای محصولات شد و آن را راهکار مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، داشتن شرایط خاص آب و هوایی و اقلیم مطلوب را از مزایای استان برای کشت گلخانه ای محصولات عنوان کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه ای به ارزآوری و صادرات محصولات کمک شایانی خواهد کرد و می تواند به توسعه صادرات در این بخش امیدوار بود.

وی یادآور شد: افزایش کشت گلخانه ای همچنین در اشتغال بخش کشاورزی موثر است و باید با انجام کارهای فرهنگی و ترویجی کشاورزان را به این بخش ترغیب کرد.

شهیدی فر، سطح گلخانه های استان را ۱۴۴ هزار مترمربع در بیش از ۴۰۰ واحد بیان کرد و گفت: این گلخانه ها در خانه سراهای روستایی و واحدهای کوچک اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: علاوه براین ۳۵۰ هزار مترمربع گلخانه نیزبرای کشت محصولات مختلف از طریق ارائه تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

کد خبر: ۲٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha