۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۲۵۰۰ صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام بهره‌مند شدند
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۲۵۰۰ صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام بهره‌مند شدند

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از بهره‌مندی دو هزار و ۵۹۷ صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده از وضعیت موجود صنعتگران استان خبر داد و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به دو هزار و ۵۹۷ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

وی افزود: صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها، یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بوده است، چرا که این صنعت می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: برای تعدادی از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شنبه‌زاده گفت: رای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha