۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
توزیع بنزین یارانه‌ای در ونزوئلا از روز دوشنبه
رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد

توزیع بنزین یارانه‌ای در ونزوئلا از روز دوشنبه

از این پس رانندگان در ونزوئلا می‌توانند تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه بنزین یارانه‌ای دریافت و قیمت مازاد بر آن را به نرخ بین المللی پرداخت کنند.

به گزارش بازار، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه یک افزایش در قیمت بنزین در این کشور اعلام کرد.

بر این اساس، از این پس رانندگان می‌توانند تا سقفی ماهانه بنزین یارانه‌ای دریافت کنند و قیمت بنزین مازاد بر آن را به نرخ بین المللی پرداخت کنند. قیمت بنزین در ونزوئلا از دو دهه پیش تاکنون تغییر نکرده بود. مادورو در اعلامی تلویزیونی گفت این برنامه از روز دوشنبه اجرا می‌شود.

بر اساس این برنامه رانندگان خودرو مجازند تا ۱۲۰ لیتر در ماه بنزین به قیمت یارانه‌ای و به نرخ لیتری ۵۰۰۰ بولیوار (۲/۵ سنت) دریافت کنند. بنزین یارانه‌ای برای موتور سیکلت‌ها تا ۶۰ لیتر در ماه خواهد بود. بر این اساس باک خودروها به لطف یارانه دولتی با رقمی حدود یک دلار پر خواهد شد.

مادورو گفت فراتر از این مقدار با نرخ بین المللی حساب خواهد شد، اما در این باره توضیح نداد. وی همچنین گفت سوخت برای حمل و نقل عمومی، کامیون‌های حامل کالا و خودروهای دیزلی به صورت یارانه‌ای عرضه می‌شود. وی گفت ۲۰۰ پمپ بنزین از مجموع ۱۸۰۰ پمپ بنزین در ونزوئلا از طریق واردکنندگان مستقل تامین می‌شود و آن‌ها مسوول توزیع آن خواهند بود. وی گفت بنزین در این پمپ‌ها با ارز خارجی و به قرار ۵۰ سنت در هر لیتر عرضه خواهد شد.

مادورو افزود: «این اقدامات اقداماتی فوق العاده هستند که برای عادی سازی عرضه در میانه تنش با امپریالیسم آمریکای شمالی ضروری است. خواستار درک و حمایت حداکثری همه ونزوئلایی‌ها هستم.»

کد خبر: ۲۱٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha