۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
افزایش ۲۲ درصدی قیمت سکه در ۴۰ روز
بازار گزارش می دهد

افزایش ۲۲ درصدی قیمت سکه در ۴۰ روز

ایجاد رکود در اقتصاد ایران و هراس از کاهش شدید نرخ ارزش پول موجب شد تا با بالارفتن تقاضا در بازار طلا و سکه قیمت این کالاهای سرمایه ای در ۴۰ روز بیش از ۲۲ درصد افزایش پیدا کند.

ملیحه خورده پا؛ بازار: قیمت طلا و انواع سکه در بازار آزاد با افزایش دوهزار و ۲۵۰ تومانی قیمت دلار، ۴۷ دلاری قیمت اونس و بالارفتن تقاضا برای خرید کالاهای سرمایه در بازه زمانی یکم اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه بیش از ۲۲ درصد گرانتر شد.

در روز نخست اردیبهشت ماه سال جاری قیمت  طلا در بازار جهانی ۱۶۸۲ دلار بود و هر دلار در بازار آزاد با قیمت ۱۵هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش می شد.

در روز یکم اردیبهشت ماه سال جاری هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت شش میلیون تومان، تمام سکه طرح جدید با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با قیمت سه میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت ۹۷۰ هزار تومان معامله می شد.

در روز مورد گزارش قیمت هر مثقال طلا دو میلیون و ۶۵۲ هزار تومان و نرخ هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز ۶۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت تمام سکه
در روز دهم اردیبهشت ماه قیمت اونس در بازارهای جهانی با افزایش ۲۵ دلاری نسبت به روز یکم اردیبهشت ماه به ۱۷۰۷ دلار رسید و قیمت دلار نیز افزایش ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد و به ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در روز دهم اردیبهشت ماه قیمت تمام سکه طرح جدید و قدیم نسبت به روز نخست اردیبهشت ماه افزایش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به ترتیب به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در روز مورد گزارش قیمت نیم سکه با افزایش ۱۶۰ هزار تومانی نسبت به روز نخست اردیبهشت به سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

نرخ هر قطعه ربع سکه و سکه گرمی در روز دهم اردیبهشت همانند روز نخست اردیبهشت به ترتیب یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ۹۷۰ هزار تومان بود.

 مقایسه نرخ هر مثقال طلا در روز دهم اردیبهشت ماه نسبت به روز ابتدایی ماه مورد گزارش افزایش ۱۲۳ هزار تومانی را نشان  می دهد. در روز دهم اردیبهشت ماه قیمت هر مثقال طلا به دو میلیون و ۷۷۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز با افزایش ۲۸هزار و ۴۰۰ تومانی به ۶۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

افزایش ۴ درصدی قیمت سکه در ۱۰ روز
روند افزایش قیمت انواع سکه، طلا و در هفته سوم اردیبهشت ماه همچنان ادامه داشت و همین امر موجب شد تا نرخ تمام سکه طرح جدید و قدیم با افزایش ۴ درصدی در روز بیستم اردیبهشت ماه نسبت به روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری به ترتیب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان  برسد.

گران شدن نرخ طلا و سکه در روز بیستم اردیبهشت ماه ناشی از افزایش تقاضا برای خرید است زیرا در روز مورد گزارش قیمت اونس در بازار جهانی نسبت به روز دهم اردیبهشت ماه سالجاری با کاهش چهار دلاری به ۱۷۰۳ دلار رسیده است و دلار نیز فقط ۵۰ تومان گرانتر شده و قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است.

در روز بیستم اردیبهشت قیمت نیم سکه افزایش ۵۱۰ هزار تومانی را تجربه کرده و به سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. همچنین ربع سکه نیز با افزایش ۲۸۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این میزان افزایش قیمت برای این دو نوع سکه ناشی از تقاضای خرید بالا برای این نوع از سکههاست و نشان می دهد خریداران سکه دیگر سرمایه گذاران کلان نیستند و هر فردی برای محافظت از اندک سرمایه اقدام به خرید سکه کرده است.

همچنین در روز بیستم اردیبهشت با  افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

مقایسه قیمت مثقال طلا در روز بیستم اردیبهشت با روز دهم اردیبهشت حکایت از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا دارد. در روز مورد گزارش قیمت هر مثقال طلا دو میلیون و ۸۲۵ هزار تومان بود و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با نرخ ۶۵۲ هزار و ۱۵۰ تومانی خرید و فروش شد که نشان از افزایش ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومانی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز بیستم اردیبهشت نسبت به روز دهم اردیبهشت دارد.

در روز یکم خرداد قیمت تمام سکهها وارد کانال هفت میلیون تومانی شد و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان شد.

سکه وارد کانال ۷ میلیون تومانی شد
در روز یکم خرداد قیمت دلار نسبت به روز بیستم اردیبهشت افزایش ۱۵۰۰ تومانی را تجربه کرد و به  ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. در این روز نرخ اونس نیز با افزایش ۳۵ دلاری نسبت به روز بیستم اردیبهشت ماه به ۱۷۳۸ دلار رسید و همین امر قیمت انواع سکه و طلا را گرانتر کرد.

در روز یکم خرداد قیمت تمام سکه ها وارد کانال هفت میلیون تومانی شد و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان شد.

همچنین در روز یکم خرداد هر مثقال طلا با نرخ سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با نرخ ۷۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد.

بدون تردید افزایش ۲۲ درصدی قیمت انواع سکه در بازه زمانی یک ماهه و رشد حدود ۳۵ درصدی قیمت طلا نشان می دهد که همچنان بازار طلا و سکه برای سرمایه گذاری عموم مردم جذاب است.

تمام سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان گرانتر شد
امروز(دهم خرداد ماه) قیمت تمام سکه طرح قدیم هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید هفت میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه  دو میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت هر مثقال طلا سه میلیون و ۱۸۵ هزار تومان، هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۳۵ هزار و ۲۵۰ تومان، دلار ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان و اونس ۱۷۲۹ دلار است.

مقایسه نرخ امروز تمام سکه طرح جدید و قدیم با روز نخست اردیبهشت ماه افزایش یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی را نشان می دهد. همچنین در این بازه زمانی مقایسه قیمت هر مثقال طلا نشان از افزایش ۵۳۳ هزار تومانی قیمت هر مثقال دارد.

بدون تردید افزایش ۲۲ درصدی قیمت انواع سکه در بازه زمانی یک ماهه و رشد حدود ۳۵ درصدی قیمت طلا نشان می دهد که همچنان بازار طلا و سکه برای سرمایه گذاری عموم مردم جذاب است.

کد خبر: ۲۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha