۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
۵۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی می شود
استاندار خراسان جنوبی:

۵۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی می شود

بیرجند - استاندار خراسان جنوبی از آبرسانی به ۵۰ روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح سد سیاهو و پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای خراسان جنوبی که در شهرستان سربیهش برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب در استان بیان کرد: طی سال گذشته ۱۳ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی مجهز به سیستم آبیاری نوین شد.

وی تدوین سند سازگاری با کم آبی و نهضت گلخانه ای استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: فعال کردن نیروگاه حرارتی طبس یکی از مهمترین پروژه‌های استانی بوده که اتمام آن پنج هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

اجرای پروژه های سدهای تغذیه مصنوعی در ۴ شهرستان مرزی
معتمدیان از اجرای پروژه‌های سدهای تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها ۱۰ میلیون متر مکعب روان آب را ذخیره سازی می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه های سدهای تغذیه مصنوعی مربوط به شهرستان نهبندان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تخصیص هفت میلیارد تومان تا چند ماه آینده به پایان می رسد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سایر پروژه‌های سدهای تغذیه مصنوعی هم با اختصاص ۴۵ میلیارد تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه احداث ۳۷ مجتمع آب رسانی در استان در دست اجرا است، اظهار کرد: تکمیل این مجتمع ها نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

معتمدیان از آبرسانی به ۵۰ روستای استان طی سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی شده است.

آب برخی روستاها برای شستشو هم قابل استفاده نیست
نماینده قاین و زیرکوه هم در این مراسم با اشاره به مشکلات فاضلاب قاین بیان کرد: این مشکل سلامت مردم را به خطر انداخته و رفع آن نیازمند همت بیشتری از سوی متولیان است.

سلمان اسحاقی با بیان اینکه آب قنات برخی روستاها بسیار شور است، افزود: نمی توان به آب برخی از این روستاها لب زد و حتی برای شستشو هم قابل استفاده نیست.

وی بیان کرد:  اجرای طرح «نذر آب» می تواند در رفع این معضل کارساز باشد که خواستار اجرای این طرح هستیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بیان کرد: مهار روان آب‌ها و آبرسانی به منطقه مرزی سربیشه یکی از چالش‌های مهم بوده است.

مصطفی نخعی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ روستای سربیشه با تانکر آبرسانی می شود، افزود: منطقه نهبندان و سربیشه به واسطه عدم رسیدگی، نمره عدالت را در کشور بسیار پایین آورده که نیازمند توجه است.

 به گفته وی عملیات اجرایی هفت پروژه مجتمع آبرسانی در سربیشه آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده یا به کندی پیش می رود.

وی تصریح کرد:  شبکه لوله گذاری فاضلاب شهر سربیشه انجام شده اما به دلیل عدم تصفیه خانه بدون استفاده مانده که باید از ظرفیت شرکت های خصوصی و مردمی استفاده شود.

نخعی افزود: در شهر معدنی نهبندان که با کمبود جدی منابع آب مواجه هستند اجرای پروژه فاضلاب می تواند کمک به سزایی به توسعه بخش معدن داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا بیان کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی باید وارد فاز عملیاتی شود.

کد خبر: ۲۱٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha