۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
خسارت ۵ هزار میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

خسارت ۵ هزار میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورت تداوم بیماری کرونا، خسارات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به بیش از پنج هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بازار، اکبر فتحی امشب در گفت وگو با خبرنگاران با محوریت بررسی آسیب‌های کرونا بر کشاورزی و اشتغال استان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در استان بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت زد.

وی با اشاره به این موضوع که کارشناسان بخش کشاورزی پیش بینی می‌کنند که این خسارات به پنج هزار میلیارد افزایش یابد، ادامه داد: بحث کرونا و خسارات ناشی از آن به بخش کشاورزی به عنوان یک موضوع خاص و ابتدا به ساکن مطرح است، خصوصیات و ماهیت ویروس کرونا شرایطی را بوجود آورد تا کارشناسان کشاورزی نتوانند تمهیدات و اقدامات خاصی را در راستای مقابله با آن بکار بندند، این امر موضوعی است که خسارات ویروس کرونا را از خسارت سایر حوادث غیرمترقبه طبیعی به بخش کشاورزی متمایز می‌کند.

فتحی، گفت: خاصیت ویروس کرونا به نوعی است که بایستی فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد، این عوامل موجب شد تا محدودیت‌هایی در فضای مدیریت تولید بوجود آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه، گفت: میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در زیربخش های مختلف از جمله در بخش مرغ گوشتی، مرغ مادر، پرورش ماهی مخصوصاً ماهیان زینتی، تولیدات گلخانه‌ای علی الخصوص گل‌های زینتی و تولیدات دامی (گوشت قرمز) بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

فتحی افزود: انتشار ویروس کرونا در سطح استان مقارن با فصل داشت، تغذیه نباتات، مبارزه با علف‌های هرز، فصل کوددهی و مقابله با انواع آفات و بیماری‌های گیاهی بود. لذا تقارن این دو موضوع با یکدیگر بابت اعمال راهکارهای عملی در راستای کاهش میزان خسارات از شرایط ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این که کاهش تقاضا و نهایتاً کاهش محصولات کشاورزی منجمله کاهش نرخ گوشت مرغ در ایام کرونا از مهم‌ترین تاثیرات منفی ویروس کرونا در بخش کشاورزی بود، گفت: برای مقابله با این مهم و کاهش خسارات تولیدکنندگان بخش کشاورزی، هیئت محترم دولت تصویب نمود تا خریدهای پشتیبانی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

فتحی ادامه داد: بسته شدن مرزهای کشور و عدم واردات نهاده‌های دام و طیور یکی دیگر از مسائل و مشکلات ناشی از ویروس کرونا در کشور و استان بود، این عوامل باعث اخلال در تولید و افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی شد.

کد خبر: ۲۱٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رسول قدسی نوجه ده IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      0 0
      با سلام دوستان کلزا در اراضی روستای نوجه ده قابلیت خوبی دارد ولی به علت کم لطفی مسو لین جهاد توجه ای چندتانکه ندارند کشاورزان در به در می کن قیمت براورد ان در منطقه اذربایجانشرقی گران تمام میشود با ید حمایت ها توجه زیان شود