۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
«بازار الکترونیک» توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را میسر می‌کند
خادمیان به بازار گفت:

«بازار الکترونیک» توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را میسر می‌کند

شاهرود- خادمیان، کارشناس اقتصادی درباره مزیت‌های بازارهای الکترونیک به خصوص در روستاها، گفت: این امر، توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را میسر می‌کند.

محمد رضا خادمیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره بازارهای الکترونیک بیان کرد: اقتصاد دیجیتالی، یک اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های محاسبات دیجیتال است. این مفهوم به عنوان «انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکهٔ گستردهٔ جهانی» در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال که بازار الکترونیک یکی از بخش های آن محسوب می شود دارای چندین ویژگی است که یکی از آنها نوآوری محسوب می شود، افزود: نوآوری و سرعت بالای انتشار مفاهیم و عرضه کالاها و داده ها از جمله مزیت های مهم بازارهای الکترونیک در بستر اقتصاد دیجیتال است.

مبادلات تجاری

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارزش آفرینی و داده محوری دیگر ویژگی است به این معنی که مبادلات تجاری در بستر الکترونیک ارزش آفرینی می کند، بیان کرد: در بازارهای الکترونیک می توانید انواع داده ها در ارتباط با محصولات را مطالعه و در مقام قیاس اقلام و تولیدات بربیایید در واقع بازارهای الکترونیک یک نوع سئو ساز نیز هستند.

به لطف فناوری‌های دیجیتال و توسعه ارتباطات، کسب‌وکارهای خانگی و روستایی با کمترین چالش امکان توسعه دارند

خادمیان با بیان اینکه بازارهای الکترونیک ویژگی دیگری دارند که از جمله انها امکان مقایسه آمارهای خرید و فروش، قیمت، بالا و پائین شدن بهای اقلام در بازه های ماهانه و سالانه و ... است، تاکید کرد: این امر شانس فروش محصولات را نیز افزایش می دهد.

وی افزود: در اقتصاد دیجیتال به لطف فناوری‌های دیجیتال و توسعه ارتباطات، کسب‌وکارهای خانگی و روستایی با کمترین چالش امکان توسعه دارند همچنین یک محصول روستایی با راحتی می تواند با تمام ایران در ارتباط باشد و در نتیجه شانس فروش آن افزایش پیدا خواهد کرد.

ایجاد ثروت

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عامل اصلی ایجاد ثروت در اقتصاد دیجیتال، سرمایه‌های فکری و غیرملموس محسوب می شود، تاکید کرد: اقتصاد دیجیتال در ذات خود اقتصادی دانش‌محور است، به طوری که در آن به میزان قابل توجهی از ارزش‌آفرینی، مرهون سرمایه‌های فکری و غیرفیزیکی است.

مشتری در بازارهای الکترونیکی می تواند در مقام قیاس برآید

خادمیان ابراز کرد: بازار الکترونیک روستایی که بخشی از اقتصاد دیجیتال است، همچنین این امکان را می دهد که تولید کنندگان به راحتی محصولات خودشان را در معرض فروش قرار دهند همچنین این نوع بازار یک روی دیگر هم دارد و آن هم مشتریان است.

وی با بیان اینکه مشتری در بازارهای الکترونیکی می تواند در مقام قیاس برآید و همچنین تنوع بالای محصولات تولیدی و عرضه شده، به او در تامین نیازهایش کمک می کند، افزود: تسهیل در داد و ستد در زمره مهمترین ویژگی های بازارهای الکترونیک است.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha