۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
 لیر ترکیه همچنان ضعیف می‌شود

لیر ترکیه همچنان ضعیف می‌شود

بلومبرگ نوشت: لیر ترکیه بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات آینده پیروز می‌شود، ضعیف می‌شود.

به گزارش بازار، خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید که شرایط اقتصادی ترکیه ناپایدار است و می‌گوید اگر دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به قدرت بچسبد، لیر ممکن است شاهد کاهش سازماندهی نشده ارزش خود باشد.

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که لیر ترکیه بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات آتی ترکیه برنده خواهد شد، تضعیف خواهد شد.

این آژانس گفت که کارشناسان ارزش منصفانه لیر را حدود ۲۴ پوند برای هر دلار آمریکا تخمین می‌زنند و می‌گویند که نیاز به کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی ارزش پول وجود دارد.

بلومبرگ به نقل از تحلیلگران بانک آمریکا نوشت که لیر ترکیه بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات ماه مه پیروز می‌شود، ضعیف می‌شود.

تحلیلگران تاکید کردند که در صورت پیروزی اپوزیسیون، تا زمانی که دولت جدید چارچوب اقتصادی جدیدی را اعلام نکند و پست‌های کلیدی را در دولت پر کند، بازارها شاهد نوسانات زیادی خواهند بود.

همچنین، کارشناسان خاطرنشان کردند که اگر دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به قدرت بچسبد، لیر ممکن است شاهد "کاهش نامنظم ارزش" باشد.

تحلیلگران اضافه کردند که سناریوی دیگری که ممکن است لیر را پایین بیاورد، تصمیم بانک مرکزی برای لغو مداخلات خود در ارزی است که از بازار حمایت می‌کند؛ و در ابتدای ماه جاری لیر ترکیه با ثبت نسبت ۱۸.۹۵۲۵ در برابر دلار به رکورد جدیدی سقوط کرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha