۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
خرید تضمینی آب از بخش خصوصی راهکار جبران کمبود آب گلستان
نماینده مردم گرگان و آق قلا خبرداد؛

خرید تضمینی آب از بخش خصوصی راهکار جبران کمبود آب گلستان

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران کمبود آب در استان باید آب از کشاورزان و بخش خصوصی خرید کرد.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بحث بحران آب به عنوان یک نیاز جدی استان مطرح است، اظهار کرد: به واسطه قرارگیری استان در شمال کشور و منطقه سبز، باور اینکه گلستان با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، برای بسیاری افراد سخت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان گرگان حدود ۱۱۹ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد که این گواه مشکل بحران آب در استان است.

وی با بیان این مطلب که مردم شاید گرسنگی یا گرانی را تحمل کنند اما پذیرش تشنگی و بی آبی غیرممکن است، افزود: متاسفانه بیش از ۸۰ درصد منبع تامین آب استان از منابع سفره های آب زیرزمینی است.

منتظری خرید آب از طریق کشاورزان و بخش خصوصی را یکی از راه های جبران کمبود آب برشمرد و گفت: بازسازی و بهسازی چاه های آب موجود از دیگر راه های مقابله با کمبود آب در استان است.

وی ادامه داد: در صورتی که ۱۳ حلقه چاه در گرگان به بهره برداری برسد حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب استان را تامین می کند اما باز هم ۲۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم بنابراین چاره ای جز خرید تضمینی آب نمی ماند.

به گفته او، شیرین سازی آب دریا و آب های لب شور، دو اقدام دیگری است که برای بلند مدت می توان برای آن برنامه ریزی کرد که این نزدیک ترین و راحتترین آن است.

منتظری در بخشی دیگر از سخنانش به مشکلات خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: اهمیت خلیج گرگان کمتر از دریاچه ارومیه نیست اما کمتر توسط رسانه ها این مساله با عنوان موضوعی مهم در کشور مطرح شده است.

او در خاتمه اضافه کرد: امسال رسانه های استان باید بیش از گذشته در حوزه اهمیت خلیج گرگان مانور دهند تا توجه دولت به این موضوع بیشتر شده و اعتبارات برای رفع مشکلات خلیج گرگان به تبع آن افزایش خواهد یابد.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهنام IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      1 0
      اگر کارخانه یدی که در شمال شهرستان آق قلا در مسیر گمرک احداث شده را تعطیل کنند، مشکل آب استان گلستان حل خواهد شد.
    • بهنام IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      کارخانه ید را تعطیل کنید، کمبود باران و آب هم حل می شود!