۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
بحران بالقوه نقدینگی در ارزهای دیجیتال| کوچ فعالان ارز رمز به بازارهای موازی
نوسانات بزرگ بیت کوین چرا رخ می دهد؟  

بحران بالقوه نقدینگی در ارزهای دیجیتال| کوچ فعالان ارز رمز به بازارهای موازی

بیت کوین در بحبوحه بحران نقدینگی ارز دیجیتال بالقوه سقوط کرد اما امروز با نوسانی شدید و رو به بالا در تلاش به به رسیدن قله ۳ ماه خود است.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: نه تنها ایرانی ها که خیلی از فعالان حوزه ارز رمرز در جهان با نا آمیدی از این بازار در حال کوچ به بازارهای دیگری چون بازار سرمایهدر کشورهای خود، توکن ها و یا فارکس هستند ازهمین رو بیت کوین در بحبوحه بحران نقدینگی ارز دیجیتال بالقوه سقوط کرد

بیت کوین روز سه شنبه سقوط کرد زیرا بحران نقدینگی برای این ارز دیجیتال می تواند منجر به نوسانات شدید قیمت شود و بسیاری از سرمایه گذاران در پی بحران بانکی و افزایش نرخ بهره با احتیاط معامله می کنند.

به گزارش رویترز، کوین دی پاتول، مدیرعامل کایروک Kiroc، یک فعال در بازار ارز دیجیتال و ارائه‌دهنده نقدینگی، گفت: این شرکت در تلاش است تا جایی که ممکن است نقدینگی ارائه کند، اما با یک اثر شبکه ای مواجه شده که نقدینگی به عنوان یک چالشی بزرگ در این بازار به شمار می رود.

اثر شبکه ای که پاتول به آن اشاره می کند، فروپاشی بانک سیلورگیت و بانک سیگنیچراست، که شبکه های آنها مدت هاست توسط بازارسازان - که نقدینگی را با خرید و فروش سریع توکن ها گسترش می دهند - برای انجام معاملات در صرافی ها استفاده می کردند.

با افزایش رکود در نقدینگی، بایننس - نقدشونده ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان - هفته گذشته به معاملات بدون کارمزد تقریباً تمام جفت های بیت کوین پایان داد و همین موضوع باعث شد تا بازارگردانان کارمزدهای بالاتری را برای انجام معاملات روی پلتفرم های خود دریافت کنند.

بر اساس داده‌های کوین پس « CoinPass»، بیت کوین دیروز به ۲۶ هزار و ۷۱۷ هزار دلار رسید اما امروز و در لحظه انتشاراین گزار قیمت بیت کوین ۲۸ هزار ۵۴۷ هزار دلار رسید.

اتریوم حدود ۵.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۸۲۱ دلار رسید.

از سوی دیگر، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن، روز سه‌شنبه در سمیناری که در مورد فناوری مالی ارائه کرد، گفت که این بانک باید آماده انتشار ارزهای دیجیتال، که در میان سایر اشکال پول نقد وجود دارد، برای ارائه سیستم پرداخت دیجیتال امن به عموم باشد.

بانک مرکزی در ماه آوریل یک برنامه آزمایشی را برای آزمایش استفاده از ین دیجیتال آغاز خواهد کرد. این روشی است که بسیاری از کشورها به تبعیت از بانک مرکزی در راه اندازی ارز رمز چینی به دنبال ان هستند.

گفتنی است در ایران نیز بانک مرکزی به دنبال تولید ارز رمز ملی خود می باشد اما تب خرید و فروش ارز رمزها تقریبا فروکش کرده و حتی بسیاری از تریدرهای حرفه ای در این حوزه نیز کوچ به بازارهایی چون فارکس را بر ماندن در بازار ارز رمزها ترجیح داده اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha