۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
احتمال افزایش قیمت اتریوم تا ۱۹۰۰ دلار| آیا جهش قیمت رخ خواهد داد؟
تحلیل بازار رمز ارزها؛

احتمال افزایش قیمت اتریوم تا ۱۹۰۰ دلار| آیا جهش قیمت رخ خواهد داد؟

مهمترین مانع پیشرفت قیمت اتریوم، عبور از قیمت ۱۸۰۰ دلار است که نوعی مقاومت روانی نیز برای این رمزارز به حساب آمده و تنها به شرط عبور قیمت از این نقطه، می توان انتظار جهش قیمت را داشت.

به گزارش بازار؛ با قرار گرفتن بیت کوین در مرحله آمادگی برای جهش قیمت، رمزارز اتریوم نیز علیرغم بی تحرکی نسبی روزها گذشته خود، همچنان به حفظ قیمت در محدوده ۱۷۵۰ دلار شده است.

عبور قیمت بیت کوین از محدوده ۲۸ هزار دلار طی هفته گذشته عمدتا به دلیل ورشکستگی بانک های آمریکایی و جاری شدن بخش مهمی از نقدینگی سپرده گذاری شده در بانک ها به سمت بازار سرمایه بوده است.

بر اساس آخرین داده های موجود، تا تاریخ ۱۵ مارس، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از بانک های آمریکا بیرون کشیده شده و به سمت بازار سرمایه و دارایی های مختلف از جمله بورس بین الملل، ارزهای دیجیتال، طلا و نقره و همچنین فلزات اساسی روانه شده است.

لذا، در حال حاضر مهمترین عامل فاندامنتال تعیین کننده قیمت بیت کوین و روند کلی قیمت بازار ارزهای دیجیتال، مساله ورشکستگی بانک های آمریکا و برخی از بانک های اروپایی مانند کردیت سوئیس است که نقش مهمی در سرنوشت بازار سرمایه در کوتاه مدت ایفا خواهد کرد.

همچنین این هفته قرار است شاخص مهم مخارج مصرف شخصی (PCE) نیز در آمریکا منتشر شود که از جمله مولفه های اصلی در سنجش میزان تورم به حساب می آید. اگر داده های تورمی آمریکا همچنان قدرتمند باشد، ممکن است شاهد بازگشت شاخص دلار به روند صعودی باشیم.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت هر واحد اتریوم در زمان تنظیم این گزارش، حدود ۱۷۶۰ دلار بوده و حجم مبادلات آن نیز طی شبانه روز گذشته، ۷.۱ میلیارد دلار برآورد شده است. با این حساب، قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش ۱ درصدی بوده است.

احتمال افزایش قیمت اتریوم تا ۱۹۰۰ دلار| آیا جهش قیمت رخ خواهد داد؟

علیرغم این شرایط، مهمترین مانع پیشرفت قیمت اتریوم، عبور از قیمت ۱۸۰۰ دلار است که نوعی مقاومت روانی نیز برای این رمزارز به حساب می آید. این در حالیست که قیمت فعلا اندکی از حمایت مهم ۱۷۰۰ دلاری قرار داشته که البته این شرایط برای تمامی آلتکوین ها صادق است. چراکه طی هفته های گذشته، علیرغم پیشرفت چشمگیر قیمت بیت کوین در بازار، آلتکوین ها شاهد پیشرفت قیمت چشمگیری نبوده و حتی در برخی موارد، شاهد ریزش شدید قیمت آنها نیز بوده ایم.

اما در خصوص اتریوم، اگر گاوها بتوانند از مقاومت ۱۸۰۰ دلاری پیش رو عبور کنند، احتمال افزایش قیمت تا محدوده ۱۹۰۰ دلار وجود خواهد داشت. اما در صورت برتری خرس ها، قیمت می تواند نخست تا محدوده ۱۷۰۰ دلار و پس از آن نیز تا ۱۶۲۰ دلار ریزش را تجربه نماید.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha